کدخبر:1030/13980624

24 شهريور 1398

درمراسم افتتاحیه پنجاهمین کنفرانس ریاضی ایران:
دريافت جايزه ویژه انجمن رياضي ايران توسط محققان دانشگاه صنعتي اصفهان
انجمن ریاضی ایران ضمن تجلیل از دکتر مجیدگازر عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و نسرین صدری دانشجوی دکترای ریاضی این دانشگاه، جایزه ویژه خود با عنوان "جایزه عباس ریاضی کرمانی" را به آنان اعطاء کرد.

این جایزه همزمان با افتتاحیه کنفرانس سالانه ریاضی ایران در دانشگاه شيراز و براي ارائه بهترین مقاله پژوهشي در چهل و نهمين کنفرانس رياضي کشور که در شهريور ماه سال 1397 و در دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار شد، به دکتر مجید گازر دانشیار دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان و نسرین صدری دانشجوی دکترای ریاضی  اين دانشگاه تعلق گرفت.

کنفرانس ریاضی ایران از معتبرترین و با سابقه ترین همایش های علمی بین  المللی کشور است که هر ساله در یکی از مراکز مهم دانشگاهی برگزار می شود و صدها مقاله علمی درگرایش های مختلف علوم ریاضی توسط اعضای هیئت علمی ایرانی و خارجی و نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آن ارائه می گردد.

همچنين جايزه رياضي دكتر عباس رياضي كرماني معتبرترين جایزه انجمن رياضي ايران است که به بهترين پژوهش ‌ ارائه شده در این کنفرانس اعطاء می شود.

براساس آن چه در این پژوهش آمده است؛ اکثر پدیده های دنیای واقعی، تغییرات کیفی که اصطلاحاً انشعاب نامیده می شود را تجربه می کنند و کنترل این تغییرات (انشعابات) برای مدیریت پدیده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این مقاله، خانواده ای از مسائل انشعابات مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفته و به عنوان یک کاربرد، برای طراحی کنترل کننده مسیر کشتی استفاده شده است.

اين مقاله پس از ارائه و جمع بندی در چهل و نهمين کنفرانس انجمن ریاضی ایران، به صورت یک مقاله ی کامل در مجله کنترل و بهینه سازی سيام (SIAM) آمریکا منتشر گردید. این مجله با بیش از چهار دهه فعالیت، از قدیمی ترین مجلات جامعه ریاضی‌ کاربردی و صنعتی آمریکا و نیز ازجمله مشهور‌ترین و معتبر‌ترین مجلات علمی‌ و پژوهشی دنیا به شمار می رود.

دکتر مجید گازر دانشیار دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان، دانش آموخته ممتاز كارشناسي وكارشناسي ارشد رشته رياضي دانشگاه اصفهان و دانش آموخته دكتري دانشگاه وسترن آنتاریوکانادا است که تألیف ده‌ها مقاله علمی پژوهشی در زمینه دستگاه‌های دینامیکی، کنترل و توپولوژی را در کارنامه دارد. خانم نسرین صدری نیز دانش آموخته كارشناسي وكارشناسي ارشد و نیز دانشجوی دکتری رياضي دانشگاه صنعتي اصفهان است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.