کدخبر:1403/13980611

11 شهريور 1398

با کسب سه مقام ارزشمند:
کسب عناوین برتر شانزدهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی کشورتوسط دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در پايان شانزدهمین دوره سراسری مسابقات عملیات حرارتی دانشجویان کشور، موفق به كسب سه مقام ارزشمند شدند.

در این دوره از مسابقات كه با حضور دانشجویان رشته‌ مهندسی مواد و متالورژی و صنعتگران کشور در چهار بخش آهنی، غیرآهنی، ويژه و صنعت برگزار شد،  تيم Green Nature دانشگاه صنعتي اصفهان، با حضور کیمیا اسلامی، شیما شمیرانی، علی محمد نژاد و مجید گلی مقام اول بخش ویژه مسابقات را كسب کرد.

همچنين دیگر دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، پویان کریمی، امیرحسین پنجی­پور و فاطمه اتحادی در قالب تيم Arena موفق به کسب مقام سوم اين بخش از مسابقات شدند و تيم Green Change با حضور علی محمد نژاد، مجید گلی­، حسین وحیدزاده و مهدی نصر مقام سوم بخش آهنی شانزدهمین دوره سراسری مسابقات عملیات حرارتی دانشجویان کشور را به دست آوردند.

مسابقات سراسری عملیات حرارتی، یکی از مسابقاتی است که هر ساله با حضور دانشجویان رشته‌ مهندسی مواد و متالورژی کل کشور، در یکی از دانشگاه‌های کشور و زیر نظر سازمان علمی ‌دانشجویی مهندسی مواد برگزار می‌شود.

عملیات حرارتی شامل اعمال سيكل هاي حرارتی گرم و سرد كردن است كه منجر به بهبود خواص مكانيكی، فیزیکی و شیمیایی قطعه‌ی نهايي مي‌شود و به‌طور مثال مي‌توان با انجام عمليات حرارتي، سختي، استحكام، مقاومت به سايش، مقاومت به ضربه و ديگر خواص يک قطعه را به شكل كاملاً محسوسي بهبود داد.

ايجاد تحرک، نشاط، پويایی و رقابت سازنده و سالم در بين دانشجويان مستعد و علاقه‌مند به حوزه‌ مهندسی مواد به خصوص در زمينه عمليات حرارتی از جمله اهداف اين سلسله مسابقات است كه دانشگاه شهید باهنرکرمان، 6 و 7 شهريور ماه، میزبانی شانزدهمین دوره سراسری و دومین دوره بین المللی مسابقات عملیات حرارتی را برعهده داشت.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.