کدخبر:1033/13980509

9 مرداد 1398

در بازدید از پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا:
تاکید معاون وزیر راه بر بهره گیری از توانمندی های حوزه زیرسطحی دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان بنادرو دریانوردی کشور در بازدید از دستاوردهای حوزه زیرسطحی دانشگاه صنعتی اصفهان، بر بهره گیری از این توانمندی ها در راستای پیشبرد اهداف دریایی کشور تأکید کرد.

در این بازدید که عصر روز گذشته صورت گرفت، مهندس محمد راستاد، تجربه ارتباط سازمان بنادرو دریانوردی با دانشگاه صنعتی اصفهان را تجربه اي طولاني و موفق دانست وگفت: فعاليت هاي اين دانشگاه الگويي ارزشمند براي ساير دانشگاه هاي كشور است.

وی افزود: امروز با مرور تاريخچه موفق همكاري بين سازمان بنادر ودریانوردی و دانشگاه صنعتی اصفهان به اين نتيجه رسيديم كه مي توانيم در زمينه ها و محور هاي جديد نيز همكاري هايي داشته باشيم.

معاون وزير راه و شهر سازي پس ازبازدید از پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: توانمندي و ارتقا و سير تكاملي كه این پژوهشكده  در حوزه تخصص دريايي در اين سال ها داشته است كاملا مشهود است.

راستاد اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی مصمم است تا پروژه هاي موفقي كه تا كنون با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان به ثمر رسانده است را در سایر موارد مورد نیاز این سازمان و نیز دیگر نیازهای دریایی و نیازهای بخش خصوصی تعمیم دهد.

وي در پايان خاطر نشان كرد؛ ان شاالله در آينده به دنبال تعميق ارتباطات و استفاده بيشتر از پتانسيل هاي دانشگاه صنعتي اصفهان هستيم.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این دیدار با بیان این که مقطع کنونی زمان توسعه فناوری است، گفت: در این راستا ايجاد يك شبكه قوي براي ارتباط صنعت دريايي کشور با دانشگاه به منظور توسعه فناوري، قابل گفت و گو است.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود: هرچند ما يك استان ساحلي نيستيم، اما قابليت هاي موجود در دانشگاه صنعتی اصفهان می تواند از زیرساخت های مهم این شبكه باشد.

وی با تأکید بر توانمندی های دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور ورود به موضوعات نو آوري و تجاري سازي فناوري ها و ايجاد شركت هاي دانش بنيان، تصریح کرد: ورود به این عرصه ها مستلزم تقاضای بازار است.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه به بیان ویژگی های ممتاز این دانشگاه در حوزه های مختلف پژوهش و فناوری پرداخت و ادامه داد: ساختار توانمند پژوهشی با بازدهی خوب و تحقیق و توسعه قوی، زير ساخت هاي آزمايشگاهي فوق العاده، آشنايي با ابر پروژه ها و برخورداری از یکی از دو ابررایانه بزرگ کشور و توانمندی در تدوین نقشه راه در پروژه های بزرگ از جمله قابلیت های این دانشگاه است.

در ادامه این دیدار دکتر احمدرضا زمانی رئیس پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره بیش از دو دهه همکاری موفق این دانشگاه با سازمان بنادر و دریانوردی کشور و انجام طرح های مهم پژوهشی در حوزه دریا، به تشریح توانمندی ها، دستاوردها و اقدامات این پژوهشکده پرداخت.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.