کدخبر:1622/20190424

4 فروردین 1398

به مناسبت نکوداشت روز جهانی زمین پاک:
تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه محیط زیست دردانشگاه صنعتی اصفهان
چهارمین دوره جایزه محیط زیست، صبح امروز طی مراسمی با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ های استان، در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دبیر اجرایی این دوره از جایزه محیط زیست، با اشاره به تاریخچه 50 ساله روز جهانی زمین پاک، گفت: هر سال در اين روز برای بالا بردن حساسیت انسان‌ها نسبت به مقولة زمین پاک برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود و اين بار نيز روز زمين پاك با شعار "سیاره مان را حفظ کنیم" با تأکید بر حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری در حال انقراض برگزار شد.

دكتر محسن سليماني، با بيان اين كه چهارمین دوره جایزه محیط زیست، ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان اصفهان برگزار شد؛ مهمترين هدف از برگزاري آن را افزایش انگیزه جامعه دانشگاهی به خصوص دانشجویان در رابطه با این موضوع مهم عنوان كرد.

وي، با اشاره به حضور دانشجویان دانشکده‌های مختلف در اين دوره، افزود: به منظور تببين اهميت زمین پاک، سخنرانی هايي با موضوعات " پلاستیک و اهميت كنترل آن"، " اهمیت پوشش گیاهی در حفظ محیط زیست" و " تجربه کشور سوییس در رابطه با حفاظت  گونه‌های جانوری" توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و آقاي Josef Senn از كشور سوييس ارايه گرديد.

سليماني، معرفي و تقدير از دانشجويان فعال در اين حوزه را يكي ديگر از اهداف اين مراسم بيان كرد و افزود:  اين جايزه در چهار بخش"پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر با محوریت محیط زیست"، "ابداعات، اختراعات و طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان مرتبط با حفاظت محیط زیست" ، "تحقیقات علمی ارزشمند و مؤثر در زمینه نجات گونه‌های کمیاب و در معرض خطر" و "فعالیت گروه‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست" به برگزيدگان اهدا شد.

در پايان چهارمین دوره جایزه محیط زیست؛ محمد امیدی، احمد حمزه ئي، نسيبه اميني و پروین محمدی به عنوان برگزيدگان بخش هاي چهارگانه و آرمان جلیل و انجمن علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به عنوان شایسته تقدیر اين دوره معرفی شدند و با اهدای لوح يادبود، تندیس و جوایز نقدی از آن ها تقدیر به عمل آمد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.