کدخبر:1859/20190306

15 اسفند 1397

به ميزباني دانشگاه صنعتي اصفهان:
آيين اختتاميه ششمین جشنواره ملی افتا در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تصویری
مراسم اختتاميه ششمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات به همراه نمایشگاه اکوسیستم اَفتا، صبح امروز و با حضور معاون افتا سازمان فناوری اطلاعات و متخصصان این حوزه از سراسر کشور در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد.

***تأکید بر تولید محصولات لبة دانش

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، در اين مراسم با اشاره به نقش مرکز ماهر در نقشه استراتژیک سایبری کشور، به بيان مأموریت‌های اصلی اين سازمان پرداخت و گفت: مراکز آپا، به عنوان بازو‌های عملیاتی مرکز ماهر در استان‌ها، جایگاه اندیشكده‌های امنیت سایبری در دانشگاه‌ها را داشته و نقش کلیدی در پرورش نیروی متخصص در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات وآگاهی‌رسانی و ارتقای دانش عمومی را برعهده دارند.

دکتر ابوالقاسم صادقی، ارائه خدمات پیشرفته و رسیدگی به حوادث رايا‌نه ‌ای را از ديگر مأموریت‌های قابل انتظار از مراکز آپا در استان‌ها برشمرد و افزود: موضوع خلق محصولات لبة دانش در سازمان فناوری اطلاعات ایران بسياركليدي است و رویکرد ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نيز در اين زمينه از اهميت بالايي برخوردار است.

وي با بیان اين كه در حال تدوین  بسته‌های حمایتی اين موضوع براي سال آینده هستیم، تصریح کرد: اين موضوع یک موتور متحرکه اشتغال و اقتصاد در حوزه امنیت ایجاد خواهد نمود.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران، کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات بزرگ صنعت امنیت در کشور عنوان كرد و گفت: دانشگاه‌ها در این زمینه نقش بسیار مهمی برعهده دارند و مراكز آپا بايد به شدت به اين خلاء پرداخته و نيروهايي را تربيت كنند كه بتوانند چالش‌های لبه فناوری ما را بشکنند.

*** 10 درصد از نخبگان و10 درصد از شرکت‌های دانش بنیان کشور در اصفهان است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در اين مراسم، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالاي استان اصفهان در حوزه دانش و فناوری، گفت: در حال حاضر 10درصد از نخبگان کشور در اين استان هستند و 10 درصد از شرکت‌های دانش بنیان کشور نيز در استان اصفهان قرار دارند.

دکتر محمدجواد امیدی، با بيان اين كه شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان حدود 17 درصد از گردش مالی كل شرکت‌های دانش بنیان کشور را به خود اختصاص داده اند، افزود: فارغ‌التحصیلان اصفهانی در کل دانشگاه‌های کشور حدود 10 تا 11 درصد برآورد شده است و همه اين موارد نشان دهنده اين است كه استان اصفهان در مباحث فناوری و تجاری سازی فناوری دارای استعداد بالايي است.

وی با تأكيد بر پيشرو بودن شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در حوزه فناوري كشور، به اهمیت فوق‌العاده بالای حوزه امنیت اطلاعات اشاره كرد و گفت: این جشنواره، نقش و جایگاه مهمي در آگاهی‌رسانی و بالا بردن دانش عمومی در این زمینه داشته است.

امیدی با اشاره به نیاز جدی به موضوع کارآفرینی، این حوزه را داراي پتانسیلي بسیار بالا در این زمینه دانست و گفت: اگرکسی بخواهد در این حوزه وارد عمل شود نیاز به سرمایه‌گذاری بسیارکمتری نسبت به بسیاری زمینه‌های کاری ديگر دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، ابراز امیدواری کرد شناسایی استعدادهای مناسب و ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان مستعد در زمینه امنیت اطلاعات یکی از دستاوردهای این جشنواره باشد.

*** تلاش برای ارائه راهکار به منظور حل چالش‌های امنیتی کشور

دبير ششمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات نيز در اين مراسم با اشاره به اين كه جشنوارة ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات هر ساله با محوریت مرکز تخصصی آپا در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره از مهرماه با برگزاری رویدادهای گوناگون آغاز می‌شود و در اسفند ماه پایان می‌یابد.

دکتر علی فانیان به برنامه هاي گوناگون برگزارشده در طول مدت اين جشنواره اشاره کرد و افزود: در مجموع تاکنون شش‌ دوره مسابقه فتح پرچم، دو دوره مسابقه حمله و دفاع، دو دوره چالش افتا، دو دوره مارتن افتا و سه دوره ايده هاي نو افتا برگزار شده است.

وي با تأکید بر دعوت از صاحب‌نظران و شرکت‌های خصوصی براي مطرح نمودن چالش‌های اين صنعت، افزود: با توجه به توانمندي ها، سعي در ارائه راهکار برای حل این چالش‌ها داشته ايم.

دبير ششمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، با ابراز خرسندي از ميزباني دانشگاه صنعتی اصفهان از مراكز آپا كشور در چهارمین نمایشگاه افتا، گفت: در اين جشنواره مسابقه نفوذ و رمزشکنی براساس یک چالش مطرح شده از یکی از ارگان‌های امنیتی کشور برگزار شد و اميدواريم ايده هاي مطرح شده در اين جشنواره کارگشای مشکلات امنیتی کشور باشد.

در اختتامیه ششمین جشنواره ملی اَمنیت فضای تبادل اطلاعات همزمان با نمایشگاه اکوسیستم افتا که با حضور مدیران مراكز آپاي كشور و مسئولین سازمان فناوری اطلاعات و متخصصان این حوزه از سراسر کشور برگزار شد، نفرات برتر این دوره از جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتني است: این همایش با همکاری مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان و سازمان فناوری اطلاعات کشور در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.