کدخبر:1843/20190306

15 اسفند 1397

با حضور 54 تيم دانشجويي از سراسر كشور:
آغاز چهارمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات کشور در دانشگاه صنعتي اصفهان + گزارش ويدئويي
چهارمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات کشور، صبح امروز در دانشگاه صنعتي اصفهان آغاز شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان، در اين مراسم، با تأكيد بر ايجاد الگوی روشن و مثبت اين گونه برنامه ها در آینده كشور، گفت: درون این رقابت، عناصر فرهنگی و فکری مهمي حاکم است که باید برای ترویج و توسعه آن در کشور تلاش کنیم.

دکتر سید مهران نحوی با اشاره به مسايل گوناگون اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دركشور كه ناشي از فقدان عناصری مهم است، افزود: این برنامه‌ها فرصت بسیار مناسبی است تا تمرین به کارگیری این عناصر را داشته باشیم و با تمرکز بر روی یک دانش و تخصص خاص؛ صمیمیت و ارتباط انسانی، صداقت و شفافیت را تجربه نماييم.

وي با بيان اين كه دانش و علم مبنای حرکت ما در این چنین برنامه‌هایی است و کلیه بخش‌های برنامه با یک دید علمی و عالمانه تنظیم و برنامه‌ریزی می‌شود، تصریح کرد: حضور تفکر و وجود يك چالش براي غلبه بر آن در این رقابت‌ها وجود دارد و همکاری تیمی وگروهی و همکاری رقابتی از دیگر عناصر مهم در این مسابقات است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اين كه تفکر، علم، صداقت، صمیمیت و شفافیت از جمله مواردی است که می‌تواند در رقابت و زندگی اجتماعی مدرن باعث موفقیت شود، ادامه داد: اين معاونت همواره حامی برگزاری برنامه‌هايي است که برای ترویج فرهنگ غنی و انسانی و فرهنگ صحیح زندگی اجتماعی تلاش می‌کند و با برگزاری این چنین برنامه‌هایی، سعي در احیا و تقويت این عناصر داريم.  

دبير چهارمین دوره مسابقات ملی مکانیک سیالات دانشجویان نیز با بیان این که گسترش ارتباطات علمی و میان رشته ای بین دانشگاه های ایران و تقویت روحیه خلاقیت، نوآوری و فناوری از مهمترين اهداف برگزاری اين رقابت ها است گفت: گسترش تفکر علمی و کمک به تجاری سازی ایده ها، ایجاد ارتباط بیشتر میان مفاهیم تئوری و کارکردهای تجربی و تقویت توانایی های مربوط به کارهای گروهی از ديگر اهداف برگزاري اين مسابقات است.

دكتر محمدرضا چمني، با تأكيد بر اين كه یکی از شاخه های مهم علوم کاربردی امروزه جهان که فعالیت های پژوهشی گسترده ای بر روی آن صورت می پذیرد، علم مکانیک سیالات است، تصریح کرد: مخاطبین این جشنواره، دانشجویان، شرکت‌های دانش بنیان، صنایع و سازمان‌های مرتبط مانند صنایع دریایی هستند.

وي تعداد نفرات و تيم هاي حاضر در اين مسابقات را 90 نفر و 54 تيم دانشجويي از دانشگاه های صنعتی اصفهان، آزاد اسلامي، صنعتی شریف، تربیت مدرس، اصفهان، فردوسی مشهد، بوعلی سینا، شیراز، شهيد باهنرکرمان، شاهرود، یزد، ولی عصر رفسنجان، فنی و حرفه ای مهاجر و موسسه عالی دانش پژوهان عنوان کرد.

 عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: اين دوره از رقابت ها در چهار محور آزمایشگاه مجازی، پروژه عملی، ایده شو و نماهنگ برگزار مي شود.

گفتنی است: چهارمین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات دانشجویی کشور که از صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شده، فردا و با معرفی نفرات برتر هر رشته به پایان خواهد رسید.

گزارش ويدئويي

گزارش تصويري

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.