کدخبر:1721/13970704

4 مهر 1397

با حضور پرشور دانشجويان جديد:
آيين افتتاحیه سال تحصيلي نو دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد + گزارش تصویری
آيين آغاز سال تحصيلي 98-97 نو دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان، صبح امروز و با حضور پرشور این دانشجويان و اعضاي هيئت رئيسه دانشگاه در تالار شيخ بهايي برگزار شد.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان در اين مراسم با تبريك به دانشجويان براي موفقيت در آزمون سراسري، مسير علم آموزي را مسيري درست، مؤثر، كارآمد، پرافتخار و مسئوليت آفرين دانست وگفت: خوشبختانه تمامي شما اين مسير را به درستي انتخاب كرده ايد.

دكتر سید محمود مدرس هاشمي با بيان اين كه خوشبختانه امروز كشور ما به این نتيجه رسیده که در همه ابعاد نیازمند علم، دانش و پژوهش است، افزود: مسیر توسعه، رشد، رفاه و حتی سعادت مردم، تنها از مسیر علم‌آموزی، كسب دانش و پژوهش مي گذرد.

وي با تأكيد بر جایگاه رفیع ايران در حوزه علم و فناوری، این مهم را حاصل تلاش شبانه‌روزی دانشگاهیان، استادان و دانشجویان عنوان كرد وگفت: بر اساس پایگاه اطلاعاتی ISI ، کشور ایران در حال حاضر از نظر تولید علم دارای رتبه 16 دنیا است، در حالي كه حدود 20 سال قبل در جايگاه 75 دنيا قرار داشت.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با اشاره به اين كه کشور ما حدود یک درصد جمعیت دنیا را داراست، تصريح كرد: حدود یک و هشت دهم درصد تولید علم دنیا را دانشمندان و تلاشگران عرصه پژوهش ايران به خودشان اختصاص داده‌اند.

مدرس هاشمي، با بیان این که درخصوص تبدیل علم به محصولات کاربردی و تجاری نيز تعداد ایده‌های تبدیل شده به محصول از هزار و 100 مورد در سال 1392 به دو هزار و 460 مورد در سال 1396 افزایش پیدا کرده است، افزود: تعداد شرکت‌های دانش بنیان كشور كه محل کار بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تلقی می‌شود به بيش از 4 هزار شرکت در سطح کشور رسیده است و در حال حاضر نيز بیش از 500 شرکت دانش بنیان با 7 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های دیگر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اين كه بسیاری از پیشرفت‌های هسته‌ای، نظامی، دفاعي و ... محصول کار و تلاش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، به ارايه تاريخچه و گزارشي از فعالیت‌های مختلف اين دانشگاه پرداخت و گفت: در حال حاضر دانشگاه صنعتی اصفهان دارای 14 دانشکده، 8 پژوهشکده، حدود 10 هزاردانشجو و 490 عضو هیئت علمی است كه حدود نیمی از دانشجویان آن در دوره‌های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر ویژگی‌های کم نظیر این دانشگاه در زمینه‌های گوناگون، اين دانشگاه را یک مجموعه کاملاً منسجم شامل دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها، آزمایشگاه ها و اماکن فرهنگی و ورزشی عنوان کرد و گفت: سیستم آموزشی بسیار منظم و دقیق، ارتباط با صنعت بسیار قوي و کادر هیئت علمی بسیار خوب از جمله ویژگی‌هايي است كه منجر به كسب دستاوردهای كم نظير اين دانشگاه شده است.

وي با اعلام اين كه اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال گذشته میلادی بیش از هزار و 500 مقاله ISI در بهترین مجلات دنیا منتشر کرده‌اند، به نقش پررنگ اين دانشگاه در حل مشکلات کشور اشاره كرد و افزود: تاکنون بیش از دو هزار و 400 طرح صنعتی انجام داده‌ایم كه بعضی از اين طرح‌های کلان ملی منجر به دستاوردهای بی‌نظیری برای کشور شده‌ است.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان، با بيان اين كه قطب رادار، قطب زیردریا، قطب امنیت شبکه، قطب نانو و قطب فولادكشور از جمله دستاوردهای مهم دانشگاه صنعتی اصفهان محسوب می‌شود، گفت: اين دانشگاه در رتبه بندی تایمز، جزو 100 دانشگاه برتر جوان دنیا شناخته شده و همیشه جزو 800 دانشگاه برتر دنیا بوده است.

مدرس هاشمي با تإكيد بر اين كه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، اصلي ترين سرمایه دانشگاه صنعتی اصفهان محسوب می‌شوند، ادامه داد: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مهمترين دستاوردي محسوب مي شوند كه موجب افتخارآفريني در کشور و خارج از کشور هستند.

وي با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های کم‌نظیر دانشجویان، از آنان خواست تا فرصت تحصیل در دانشگاه صنعتی اصفهان را یک فرصت مغتنم بدانند و از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با تاكيد بر لزوم توجه به همه ابعاد وجودی دانشجويان؛ به فعالیت‌های اجتماعی، فوق‌برنامه، ورزشی و فرهنگی اين دانشگاه نيز اشاره كرد وگفت: با توانایی علمی كه داريد اگر سخت‌کوش باشید در هیچ مرحله‌ای از تحصیل در دانشگاه صنعتی اصفهان دچار مشکل نخواهيد شد.

در ادامه اين مراسم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نيز با تحسین انگیزه بالای دانشجویان در این دانشگاه، گفت: انتخاب انگیزه‌های بلند و تلاش برای دستیابی به آن باعث می‌شود تا دانشجویان تلاش و فعالیت مناسبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عمادي، با تأکید بر اینکه بالاترین حقیقت هستی خداوند متعال است، افزود: كسب محبت خدای بزرگ بهترين انگیزه ممكن برای تلاش و فعالیت را برای همگی ما ایجاد می‌کند.

اجرای برنامه‌ متناسب با ایام ماه محرم و هفته دفاع مقدس توسط گروه موسیقی و گروه سرود، پخش کلیپ معرفی دانشگاه و ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود و همچنين تقدير از مادر و دختری كه به صورت همزمان در دانشگاه صنعتي اصفهان پذیرفته شده بودند از ديگر برنامه هاي آيين آغاز سال تحصيلي 98-97 دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان بود.

گفتني است: در اين مراسم كه همزمان با ايام ماه محرم و عزاداری حضرت اباعبدلله عليه السلام برگزار شد، دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی اهواز، ياد اين شهدا را گرامي داشتند.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.