کدخبر:1259/13970522

22 مرداد 1397

با کسب مدال طلا و دیپلم افتخار:
اختراع محققان دانشگاه صنعتی اصفهان، برنده مدال طلای رقابت های بین المللی
محققان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با ارائه اختراع مبتکرانه خود، جایزه ویژه سازمان توسعه اختراعات و نوآوری های اندونزی و مدال نقره جشنواره بین المللی نوآوری و اختراعات بانوان کره جنوبی را کسب کردند.

این اختراع با عنوان " تهیه و شناسایی پلی آمیدهای جدید فعال نوری با استفاده از روش اقتصادی و سبز در حلال مایع یونی"، براساس تحقیقات دکتر شادپور ملک پور استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر الهه هاشمی، دانش آموخته دکتری شیمی این دانشکده به دست آمده است.

این جشنواره از 28 ژوئن الی یکم جولای ۲۰۱۸ و با حضور 26 کشور جهان تحت حمایت مستقیم دفتر ثبت اختراعات کره جنوبی، سازمان بانوان مخترع کره جنوبی، فدراسیون بین المللی مخترعان جهان و سازمان مالکیت فکری ملل متحد و سازمان های علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین سایر کشورها در کره جنوبی برگزار شد.

در این جشنواره، دکتر الهه هاشمی با ارائه این اختراع، در بین ۲۵۰ اختراع و بازدید میدانی ۲۱ داور در طی سه روز، مدال نقره جشنواره، دیپلم افتخار و نیز مدال طلا و جایزه ویژه سازمان توسعه اختراعات و نوآوری های اندونزی را کسب کرد.

در این طرح روشی جدید و دوستدار محیط زیست با صرفه اقتصادی بالا جهت تهیه پلی آمیدها ارایه شده است.

حذف حلال های با نقطه جوش بالا و واکنش گرهای سمی که در روش های متداول پلی آمیدشدن مرسوم است، از مهم ترین مزایای این روش است.

 استفاده از مایع یونی تجاری در دسترس و ارزان از نقاط قوت این طرح است. همچنین از این روش جدید، پلی آمیدهایی تهیه شده اند که کاربردهای متنوعی دارند.

جداسازی و شناسایی ترکیبات راسمیک به ویژه آلاینده های نوظهور کایرال در نمونه های بیولوژیکی، استفاده از این ترکیبات بعنوان بیوسنسور و بهره گیری در صنایع لاستیک و پلاستیک، از جمله کاربردهای این طرح است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.