کدخبر:1004/13970319

19 خرداد 1397

در رثای خادم دانش و فناوری:
پیام های تسلیت شخصیت ها و مسئولین به مناسبت درگذشت استاد فرهیخته دانشگاه صنعتی اصفهان، شادروان دکترزین الدین
بخشی از پیام های تسلیت چهره ها، شخصیت ها و مسئولین به مناسبت درگذشت استاد فرهیخته دانشگاه صنعتی اصفهان و معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرحوم دکتر محمود شیخ زین الدین.

ضایعه رحلت دانشمند سختکوش واندیشمند فرزانه، شادروان دکتر محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استاد دانشگاه صنعتی اصفهان، جامعه علمی و دانشگاهی کشور را در ماتمی اندوهناک فرو برد.

بدون تردید این واقعه اسفناک، فقدانی جبران ناپذیر برای جامعه دانشگاهی و ضایعه ای عظیم در مجموعه علمی و فناوری کشور به شمار می رود.

مرحوم دکتر محمود شیخ زین‌الدین دارای مدرک دکتری علوم و صنایع غذایی با گرایش بیوتکنولوژی مواد غذایی از دانشگاه ناتینگهام انگلستان و عضو هیأت علمی گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

این استاد فرهیخته دانشگاه صنعتی اصفهان، از بهمن ماه 92 تاکنون در سمت معاون نوآوری وتجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ایفای خدمات ارزنده ای پرداخت.

شادروان دکتر محمود شیخ زین‌الدین درکارنامه علمی و اجرایی خود، ریاست شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، کسب عنوان مدیر برتر فناوری کشور در سال 1389، ریاست شاخه غرب آسیا وعضویت هیات مدیره انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی (IASP) از سال 2010 تا سال 2012، ریاست جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و عضویت درکارگروه ارزیابی کمیته تخصصی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ... را به همراه داشت.

این استاد فرهیخته دانشگاه صنعتی اصفهان، صبح روز شنبه 12 خردادماه ۹۷ بر اثر عارضه قلبی به دیدار حق شتافت.

پیام تسلیت هیات رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان به مناسبت درگذشت استاد فرهیخته و معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شادروان دکتر محمود شیخ زین الدین

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدلوا تبدیلا

در ماه خدا و در روزهاي امير مؤمنان علي (ع) گوهري كمياب از ميان ما رفت.

جامعه علمي كشور در طي همين مدت كوتاه از دست دادن آقاي دكتر محمود شيخ زين الدين دلتنگ خوبی های اوست.

-  دلتنگ دانايي و ذكاوتي كه مصروف توسعه علمي كشور مي داشت،

-  دلتنگ صميميتي كه به اطرافیانش جان مي بخشيد،

-  دلتنگ صبري بي مثال كه بر ناملايمات مي داشت و

-  دلتنگ لطفي بي دريغ كه جز جسم و جان او كه از زحمتي طاقت فرسا  نمي آسود، همه از آن برخوردار بودند.

او شيفته خدمت بود و با رنگي خدايي و فارغ از همه چیز، تمام تلاش خود را در راه اعتلاي كشور مصروف مي داشت.

حمايت وسيع و پيوسته ايشان از نوآوري و تاثير بسيار زيادي كه در توسعه فناوري داشت ريشه در اعتقادي عميق به قابليت ها و استعدادهاي جوانان این ميهن اسلامي داشت.

آنچه در نظر ديگران پيچيده و غامض مي آمد در ذهن پوياي او سهل و قابل حل مي نمود و داشتن چنين روحيه اي باعث بالندگي شركتهاي دانش بنيان شد.

افزون بر دستاوردهاي گرانسنگ علمي ايشان، دفتر همكاري هاي علمي و بين المللي دانشگاه، شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان و معاونت نو آوري وتجاري سازي فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري يادگارهايي ماندگار از دوره مديريت ايشان دارند.

هيأت رئيسه دانشگاه صنعتي اصفهان اين فقدان بزرگ را به خانواده داغدار ایشان بویژه همکار محترم سركار خانم دكتر سليمانيان زاد، استاد ارجمند دانشكده كشاورزي دانشگاه صنعتي اصفهان، فرزندان، برادران و خواهران ايشان و نيز همكاران محترم دانشگاه صنعتي اصفهان، شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و جامعه علم و فناوری کشور تسليت عرض نموده و از خداوند منان، علو درجات آن عزیز را طلب می نماید.

 اي خداوند بزرگ او اكنون به سوي تو بازگشته است، او را در جوار لطف خود پذیرا باش و با نيكان و مقربان درگاهت محشورش گردان كه تو بهترينِ پاداش دهندگان هستي.

 

هيأت رئيسه دانشگاه صنعتي اصفهان

 

پيام تسليت معاون اول رئيس جمهور در پي درگذشت دكتر محمود شيخ زين الدين

خانواده محترم مرحوم آقاي دكتر محمود شيخ زين الدين

درگذشت تاسف انگيز انديشمند ارجمند مرحوم آقاي دكتر محمود شيخ زين الدين؛ معاون محترم نوآوري و تجاري سازي فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري موجب تأثر و تألم گرديد.

مصيبت فقدان اين مدير توانا و محقق كه عمر پر بركت خود را در راه گسترش علم و فناوري و كمك به توسعه همه جانبه كشور سپري كرد، به جامعه علمي، شاگردان و به ويژه خانواده ايشان تسليت مي گويم و از خداوند بزرگ براي آن فقيد سعيد غفران و رحمت واسعه الهي و براي بازماندگان معزا صبر و اجر مسالت دارم.

 

اسحاق جهانگيري

معاون اول رئیس جمهور

 

پیام دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت دکتر محمود شیخ زین‌الدین؛

بسمه تعالی

«دکتر محمود شیخ زین‌الدین» به مقصد رسید. راه مقصودش اما همچنان باز است. ماتم درگذشت این دانشمند فرزانه گرچه ما را زمین‌گیر کرده است اما دیر نخواهد شد آنگاه که زمانه را دل‌مشغولی‌های آن عزیز در بر گیرد و به سامان کند.

تفکر نوآور و یافتن راه حل موضوعات دشوار، کار و بار همیشگی دکتر شیخ زین الدین بود و این لباس نو بر قامت روح آن بزرگوار نیز، خوش یمن و پربرکت خواهد بود.

از دست دادن یک دوست مهربان و همکار زبده، دلخراش است و تحملش دشوار. این غم بزرگ را به خانواده گرامی آن مرحوم و اهالی علم و فناوری تسلیت می‌گویم و آرزومندم توان و توشه درخور برای به ثمرنشاندن دغدغه‌های والای این دانشمند وطن‌دوست و خداپرست را داشته باشیم. روحش شاد».

سورنا ستاری

معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان

 

متن پیام تسلیت دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت درگذشت دکتر محمود شیخ زین الدین:

اناللّه و اناالیه راجعون

 

خانواده محترم دکتر شیخ زین الدین

درگذشت اندوهبار استاد گرانقدر، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مرحوم دکتر محمود شیخ زین‌الدین موجب تأثر و تأسف گردید.

این ضایعه را به همه سوگواران، خانواده محترم و معزا و همچنین جامعه علمی، دانشگاهی و فناوری کشور تسلیت می‌‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

منصور غلامی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

 

متن پیام تسلیت دکتر محسن اسدی لاری، قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل به مناسبت درگذشت شادروان دکتر محمود شیخ زین الدین به شرح زیر است:

«درگذشت ناگهانی برادر ارجمند و استاد گرانقدر، دکتر محمود شیخ زین‌الدین، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را به خانواده ارجمند ایشان، فرزندان گرامی، خانواده معزّا و دوستان و همکاران ایشان و جامعه علم و فناوری کشور تسلیت می‌گویم.

فقدان این جهادگر عزیز برای دوستان و همکاران ایشان ضربه‌ای جبران‌ناپذیر و اندوهی همیشگی است. از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.»

محسن اسدی لاری

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

پیام تسلیت رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در پی درگذشت دکتر محمود شیخ زین‌الدین

امروز در ماه رحمت و برکت خدا، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شاهد پرکشیدن روح یکی از رؤسای سخت‌کوش و دانشمند خود به ملکوت‌اعلی بود. دکتر محمود شیخ زین‌الدین که شهرک و نوآوران شهرک شیرینی خدمات ارزشمند و گرانسنگ او را برای سالهای متمادی از نزدیک چشیده بودند، با ترک شهرک دایره خدمت و خدمتگزاری خود را به عرصه ملی کشاند تا جمع وسیع‌تری از کارآفرینان و نوآوران و فعالان عرصه نوآوری و فناوری بهره‌مند خدمات و جهد و تلاش ایشان شوند. با حضور در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر زین‌الدین تبدیل به چهره‌ای ملی در عرصه فناوری کشور شد و نام و نشان او یکی از نام و نشان‌های زیبنده مجامع علم و فناوری گردید.

یقین دارم امروز که او را از دست داده‌ایم و او جمع ما را برای حضور در محضر خداوند تبارک و تعالی ترک کرده است، نه تنها ما، دوستان و دوستداران او در شهرک، از او به نیکی و بزرگی یاد می‌کنیم، بلکه همه آنهایی که طعم شیرین و گوارای زحمات او را در اعتلای فناوری و نوآوری کشور چشیده‌اند و از نزدیک شاهد مجاهدت‌های او بوده‌اند ذاکر نام نیک او خواهند بود.

ضایعه درگذشت این دوست عزیز، معاون و رئیس سخت‌کوش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مدیر توانمند و ارزشمند کشور و استاد فرهیخته دانشگاه را از طرف خود و همکارانم در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به جامعه علم و فناوری کشور، دوستان و ارادتمندان او و خانواده داغدار آن مرحوم تسلیت عرض کرده و برای او علو درجات در ملکوت اعلی را طلب می‌کنم. امید آنکه دعای خیر شما عزیزان و مومنان در این ایام پر از فیض و برکت بدرقه روح بلند او باشد.

 

مهدی کشمیری

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

دوازدهم خرداد ۱۳۹۷ - هفدهم رمضان ۱۴۳۹

 

پیام تسلیت شهردار اصفهان به مناسبت درگذشت دکتر شیخ زین‌الدین

«درگذشت ناگهانی دکتر محمود شیخ زین‌الدین، از اساتید برجسته کشوری، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و رییس پیشین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، داغی سخت بر دل جامعه علمی و دانشگاهی کشور نهاد. اشراف علمی و تلاش و ممارست چندین ساله ایشان در زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اصفهان و کشور، تأثیرات شگرفی در این عرصه از کشور به جای گذاشته است.

وی سال‌ها در راه تبدیل دانش کشورش به ثروت، تلاش کرد و خود به خوبی توانست، دانش سرشارش را به ثروت و سرمایه نیکنامی برای خود، تبدیل کند؛ تا آن‌جا که امروز همگان از او به عنوان شخصیتی خوشنام، تلاشگر برای میهن و متصف به صفات نیکو یاد می‌کنند.

اینجانب فقدان این شخصیت برجسته علمی را به جامعه دانشگاهی استان و کشور، خانواده محترم آن مرحوم، همکاران وی و مردم استان تسلیت گفته و در این ایام پر فضیلت، صبر و آرامش برای بازماندگان و برای آن مرحوم، اجر و مغفرت مسألت می‌نمایم.»

قدرت الله نوروزی

شهردار اصفهان

 

پيام تسليت انجمن شركت هاي دانش بنيان استان اصفهان در پي درگذشت دكتر محمود شيخ زين الدين

« الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ »

كسانى كه چون مصيبتى به آنان برسد مى‏ گويند ما از آن خدا هستيم و به سوى او باز مى‏ گرديم.

سوره بقره، آيه 156

مرحوم دكتر محمود شيخ زين الدين تاثير بي نظيري بر توسعه اقتصاد دانش بنيان كشور داشت؛ او حامي واقعي فعالان دانش بنيان بود.

فقدان اين مرد بزرگ، همه فعالان اين حوزه را، در سراسر كشور اندوهگين ساخت.

مصيبت وارده را به جامعه شركت هاي دانش بنيان كشور و خاندان مكرم شيخ زين الدين تسليت عرض مي كنيم.

در اين اوقات نوراني، غفران و رحمت الهي براي آن عزيز، و صبر و اجر براي بازماندگان از درگاه الهي خواستاريم.

انجمن شركت هاي دانش بنيان استان اصفهان

 

پيام تسليت رئيس و كاركنان پارك علم و فناوري چهارمحال و بختياري در پي درگذشت دكتر محمود شيخ زين الدين

إنا لله وإنا إليه راجعون

با نهايت تاسف و تاثر ضايعه درگذشت اسوه اخلاق، استاد فرهيخته زنده ياد جناب آقاي دكتر محمود شيخ زين الدين را به خانواده محترم ايشان، جامعه علمي و فناوري كشور و تمامي شاگردان و ارادتمندان آن استاد ارجمند، تسليت و تعزيت عرض نموده و از خداوند متعال براي آن مرحوم، علو درجات و رحمت واسعه الهي و براي بازماندگان صبر و شكيبايي در تحمل اين مصيبت را مسئلت داريم.

 

رئيس و كاركنان پارك علم و فناوري چهارمحال و بختياري

 

پيام تسليت رئيس بنياد نخبگان استان چهارمحال و بختياري در پي درگذشت دكتر محمود شيخ زين الدين

كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ، وَ يَبْقى‌ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ

و هر از گاه در گذر زمان در گذر بي صداي ثانيه هاي دنياي فاني، جرس كاروان از رحيل مسافري خبر مي دهد كه در سكوني، آغاز بي پايان را مي سرايد.

شنيدن خبر فوت استاد و دانشمند گرانقدر جناب آقاي دكتر محمود شيخ زين الدين، ما را در غصه جانگداز فرو برد. اندوه بي پايانمان از اين واقعه دردناك قابل وصف نيست. احتراماً اينجانب ضمن همدردي با خانواده آن مرحوم، حضرتعالي و ساير همكاران محترم، اين ضايعه دردناك را به جامعه علمي، دانشگاهي و فناوري كشور تسليت عرض مي نمايم.

از درگاه خداوند متعال براي ايشان رحمت و مغفرت واسعه و براي بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسئلت مي نمايم. خداوند قرين رحمتش فرمايد.

دكتر مجتبي بنياديان

رئيس بنياد نخبگان استان چهارمحال و بختياري

 

پيام تسليت مهندس فولادگر مردم نماينده اصفهان در مجلس شوراي اسلامي و رئيس كميسيون وي‍ژه توليد ملي و اصل ۴۴ در پی درگذشت دکتر محمود شیخ زین الدین

 

إنا لله وإنا إليه راجعون

درگذشت ناگهاني مرحوم دكتر محمود شيخ زين الدين از اساتيد دانشگاه صنعتي اصفهان و معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری رئيس جمهور، ضايعه اي بزرگ براي جامعه علمي كشور و حوزه فعالان دانش بنيان مي باشد.

آن مرحوم در طول بررسي قوانين مرتبط با توليد و برنامه ششم و بودجه سنواتي، فعالانه در راستاي حمايت از توليد و فعاليت هاي دانش بنيان با مجلس شوراي اسلامي همكاري داشت و در مقام اجرا نيز، همواره حامي جدي اين فعاليت ها بود.

از خداوند متعال رحمت واسعه الهي براي ايشان و صبر و اجر براي خانواده گرامي و بازماندگان آن مرحوم مسئلت دارم.

حميدرضا فولادگر

نماينده اصفهان در مجلس شوراي اسلامي و رئيس كميسيون وي‍ژه توليد ملي و اصل 44

 

پیام تسلیت توليت و مدیرعامل موسسه تحقيقات و نشر معارف اهل البیت عليهم السلام در پی درگذشت دکتر شیخ زین الدین

 

« رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَهُ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَاقَامِ الصَّلَاه وَايتَاء الزَّكَاهُ  یَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ »

خانواده محترم و معزز شيخ زين الدين و سليمانيان

با اظهار همدردی و نهایت تأسف و تأثر درگذشت زنده یاد مرحوم دکتر محمود شیخ زین الدین را به جامعه علمی و خانواده محترمشان تسلیت می گویم.

این مهمانی، تحفه ای ارزشمند از جانب میزبان بود که در ایام و لیالی با فضیلت ماه رمضان المعظم به آن خادم علم و فناوری رسید.

عاش سعید اومات سعیدا

او که عمر بابرکت خود را در راه رشد و تعالی علمی در دانشگاه صنعتی اصفهان و تلاش در جهت شکوفایی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و نوآوری و تجاری سازی فناوری علمی جامعه صرف نمود، کارنامه خود را مشحون از خدمات ارزشمند در جامعه علمی کشور و مورد توجه و عنایات خاصه ولی خود امام زمان (عج) قرار داد.

به یقین آثار باقیه آن شخصیت خدمتگزار،‌ چون نگینی در آسمان علم و فناوری خواهد درخشید. تعبد، عبودیت، خودساختگی، اخلاق، تقوی، خویشتن داری و خلوص نیت از صفات بارز این شخصیت عالی مقام علمی و خادم جامعه بود.

تلاش ها و خدمات برجسته و خالصانه آن یار سفرکرده به عنوان الگویی مناسب برای بازماندگان و دوستان او برای همیشه سرلوحه زندگی و فعالیت های آنان قرار خواهد گرفت.

به یقین روح پاک وی، در جوار رحمت واسعه الهی متنعم و بهره مند از فیوضات رحمانی خواهد بود.

از خداوند منّان برای آن فقید سعید بهترین پاداش صالحان و بهره مندی از عنایات خاصه ولی الله الاعظم حضرت مهدی  (عج) و صبر و شکیبائی و طول عمر برای بازماندگان را آرزومندم .

 

 سید حسین رضازاده

تولیت و مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام

1397/03/12

 

پيام تسليت دکتر محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان در پي درگذشت دکتر محمود شیخ زین الدین 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر در گذشت استاد ارجمند پژوهشگر فرهیخته دکتر محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، جامعه علم و فناوری کشور را اندوهگین نمود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگ علم و فناوری کشور و خانواده داغدار این استاد وارسته، از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت دارم.

 

پيام تسليت رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پی درگذشت دکتر‌ محمود شیخ‌زین‌الدین

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا اله راجعون

ضایعه تاسف آور درگذشت مدیر تلاشگر عرصه فناوری و معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرحوم دکتر محمود شیخ زین الدین را خدمت جامعه علمی و نخبگانی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم.
ایشان سال ها در دانشگاه ها و شهرک های علمی و تحقیقاتی در خدمت علم و دانش و آرمان های انقلاب اسلامی بودند.

از درگاه باری تعالی برای ایشان مغفرت و برای بازماندگانشان صبر آرزومندم.

                                                                                                                                                                                       محمد مخبر
                                                                                                                                                                    رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

 

پيام تسليت رئیس سازمان ملی استاندارد در پي درگذشت دکتر محمود شیخ زین الدین 

نيره پيروزبخت با صدور پیامی درگذشت نابهنگام دکتر محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری را تسلیت گفت.

نيره پیروزبخت در این پیام دكتر زین الدین را مرد علم و عمل نامیده که در فراهم کردن بستر کارآفرینی و ایجاد اشتغال فعال با استفاده از فناوری های جدید گام های بلندی برداشته است. 
پيروزبخت با اشاره به توفیق های متعدد دكتر زین الدین در مسئولیت های علمی و اجرایی، فقدان این بزرگمرد را به دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همکاران وی در این معاونت و اساتید و دانشجویانش در دانشگاه صنعتی اصفهان تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان برای خانواده آن زنده یاد در برابر این مصیبت جانکاه طلب صبر كرد. 

 

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و روسای مراکز علمی و فناوری کشور در پیام‌هایی درگذشت این شخصیت برجسته حوزه علم و فناوری را تسلیت گفتند.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.