کدخبر:1104/13961223

23 اسفند 1396

ضمن کسب عنوان پایان نامه برترکشور:
ارائه شیوه ای به منظور جوشکاری فولادهای زنگ‌نزن به دیگر آلیاژها توسط محقق دانشگاه صنعتی اصفهان
دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان با ارائه شیوه ای به منظور جوشکاری فولادهای زنگ‌نزن به دیگر آلیاژها، عنوان پايان نامه برتر سال 1396 هجدهمين كنفرانس ملي جوش و بازرسي و هفتمين كنفرانس ملي آزمايش هاي غيرمخرب را به خود اختصاص داد.

این طرح در قالب پايان نامه كارشناسي ارشد مهندس جلال كنگازيان با عنوان "جوشكاري غيرمشابه فولاد زنگ نزن سوپردوفازي 2507 به سوپرآلياژ 825 و ارزيابي خواص اتصال" و با راهنمايي دكتر مرتضي شمعانيان، عضو هيأت علمي دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتي اصفهان به انجام رسیده است.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که فولادهای زنگ‌نزن دوفازی در زمره آلیاژهای مقاوم به خوردگی محسوب می شوند، گفت: نوع سوپردوفازی این فولادها با هدف جایگزینی فولادهای زنگ‌نزن متداول و به‌منظور ساخت لوله‌های موجود در صنایع درگیر با محیط‌های خوردنده، مانند صنایع  نفت،‌ گاز و پتروشیمی توسعه یافته است.

جلال كنگازيان با تأکید بر این که در این گونه صنایع با تغییر در شرایط محیطی نظیر دما، نوع محیط خورنده و... نیاز به آلیاژهایی است که مطابق با شرایط کاری بازدهی لازم را از لحاظ اقتصادی و ایمنی‌ ایجاد نمایند، افزود: در این صنایع، جوشکاری فولادهای زنگ‌نزن به دیگر آلیاژها از جمله آلیاژهای پایه نیکل اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان این که مهمترین مسئله در جوشکاری این آلیاژها انتخاب روش صحیح جوشکاری است، تصریح کرد: در شرایط به شدت خوردنده محیط، انهدام در ناحیه جوش می‌تواند خسارات مالی را به همراه داشته باشد.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به بررسی جوشکاری غیرمشابه این نوع آلیاژها در این پژوهش، گفت: نتایج این تحقیق می‌تواند در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و سایر صنایعی که نیاز به جوشکاری این نوع آلیاژها دارند، مفید واقع گردد.

گفتنی است: این پايان نامه، عنوان پایان نامه برتر سال 1396 هجدهمين كنفرانس ملي جوش و بازرسي و هفتمين كنفرانس ملي آزمايش هاي غيرمخرب که بهمن ماه گذشته در دانشگاه اراک برگزار شد را به خود اختصاص داده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.