کدخبر:1951/13961209

9 اسفند 1396

با استقبال پرشور دانشجویان برگزیده:
هفتمین جشنوارة تجلیل از دانشجویان برگزیده و استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد+گزارش تصویری
هفتمین جشنوارة تجلیل از دانشجویان برگزیده و استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان، با استقبال پرشور دانشجویان برگزیده، عصر امروز در تالار شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم از رتبه های برتر 14 دانشکده دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشجویان نمونه این دانشگاه، برگزیدگان مسابقات و جشنواره های علمی پژوهشی ملی و بین المللی، برگزیدگان المپیاد ورزشی دانشجویان کشور و رقابت های ورزشی منطقه ای تجلیل شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در میان دانشجویان برگزیده در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و پژوهشی، تصویب طرح تحول راهبردی در چهلمین سال تأسیس این دانشگاه را یکی از مهم‌ترین طرح‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: این طرح با تلاش جمع کثیری از دانشگاهیان پس از ماه‌ها تهیه شد تا چراغ راه آینده دانشگاه باشد.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با بیان این که طرح تحول راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان، به عنوان چشم‌انداز آینده دانشگاه برای سال 1404 ترسیم شده، گفت: اهداف کلان دانشگاه در این طرح مشخص شده و اهداف جزئی نیز در ذیل اهداف کلان با دقت تعیین گردیده است.

وی با اشاره به افتخارات متعدد ملی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در طول چهل سال گذشته، این افتخارات را مرهون تلاش و همت دانشگاهیان دانست و تصریح کرد: در طرح تحول راهبردی، دانشگاه صنعتی اصفهان در افق 1404 دانشگاهی خواهد بود برخوردار از فضای علمی و فرهنگی پویا و کیفیت گرا که سه ویژگی مهم "دارای مرجعیت علمی و فناوری در آسیا"، "سرآمد در تربیت دانش‌آموختگانی توانمند در تراز جهانی، اخلاق‌مدار و نقش‌آفرین در توسعه کشور" و "تأثیرگذارترین دانشگاه کشور در منطقه پیرامونی خود و یکی از سه دانشگاه برتر کشور برای تحقق جامعة دانایی محور" را دارا خواهد بود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر وجود فاصله این دانشگاه تا مرجعیت علمی و فناوری در آسیا علیرغم جایگاه مناسب کنونی در بعضی رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، گفت: لازم است برای داشتن یک فضای علمی و فرهنگی پویا، دانشجویان و اساتید همواره انگیزه دانستن بیشتر و کشف حقیقت را داشته باشند و باید برای رسیدن به این اهداف تلاش نماییم.

دکتر مدرس هاشمی با اشاره به درخشش دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه آموزش در طول چهل سال گذشته، گفت: علیرغم این نقاط قوت بزرگ، هنوز در حوزه آموزش دارای نقاط ضعفی هستیم که باید جبران شود و امیدواریم در تربیت دانش‌آموختگان دانشگاه با معیارهای جهانی سرآمد باشیم.

وی با تاکید بر این که، اخلاق یکی از گمشده های جامعه امروز است، بر لزوم داشتن همزمان مهارت‌های علمی و اخلاق مداری در کنار یکدیگر در کشور؛ مسئولیت دانشگاه ها در رفع مشکلات کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و  خطاب به دانشجویان برگزیده این دانشگاه افزود: امروزه شاهد چالش‌های جدی در کشور هستیم که حل این مشکلات، جز با تلاش نخبگانی همچون شما میسر نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان علمی و تخصصی عمل نکردن در کشور را دلیل بسیاری از مشکلات موجود در کشور عنوان کرد و با تأکید بر نقش مهم دانشجویان در تحقق اهداف چشم‌انداز این دانشگاه، گفت: احساس مسئولیت نسبت به جامعه، موضوع بسیار مهمی است که می‌خواهیم در دانشگاه صنعتی اصفهان به دانشجویان منتقل کنیم.  

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم، جشنوارة تجلیل از دانشجویان برگزیده و استعدادهای درخشان را فرصت مناسبی برای تقدیر از دانشجویان موفق در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و پژوهشی دانست و با تأکید بر این که ارزیابی، لازمه رشد و ارتقای هر سیستمی است، گفت: در تمامی ادوار گذشته، نگاه همه‌جانبه به موفقیت دانشجویان یکی از نقاط قوت این برنامه بوده است.

دکتر سید ظفراله کلانتری، با تاکید بر نقش سازنده تجربیات فرهنگی، ورزشی و پژوهشی در ارتقای توانایی تحصیلی و شکوفایی استعداد دانشجویان، افزود: در هفتمین جشنوارة تجلیل از دانشجویان برگزیده و استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان، از 312 دانشجوی برگزیده در زمینه‌های گوناگون تقدیر خواهد شد.

تجلیل از خانواده شهید والامقام حمزه نعمتی، از شهدای دانشجوی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر بخش های این مراسم بود.     

گفتنی است: هفتمین جشنوارة تجلیل از دانشجویان برگزیده و استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان، با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی به برگزیدگان، عصر امروز در تالار شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.