کدخبر:1557/13961104

4 بهمن 1396

با حضور محققین و پژوهشگرانی از دانشگاه‌های کشور:
همایش ملی گرانش و کیهان‌شناسی دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
همایش ملی گرانش وکیهان‌شناسی صبح امروز و با حضور دانشجویان، محققان و پژوهشگران دانشگاه‌های کشور، در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش ملی، تبادل اطلاعات علمی، هم اندیشی و ارائه آخرین مقالات و یافته ها در این زمینه بود و شرکت کنندگان در این همایش با آخرین دستاوردها در موضوعاتی مانند ماده تاریک، انرژی تاریک، منشأ کیهان، سیاه‌چاله‌ها و ... آشنا شدند.

از مجموع 97 مقاله ارسال شده به همایش ملی گرانش وکیهان‌شناسی، 25 مقاله به صورت پوستر و 20 مقاله نیز به صورت شفاهی ارایه شد و شرکت کنندگان از هفت سخنرانی کلیدی توسط اساتید برجسته فیزیک دانشگاه های کشور استفاده کردند.

محورهای این همایش نیز موضوعاتی همچون امواج گرانشی، فیزیک سیاه‌چاله، ماده و انرژی تاریک، تابش زمینه کیهانی، سیارات فراخورشیدی، گرانش کلاسیک وکوانتومی، کیهان اولیه و فیزیک انرژی‌های بالا، تشکیل ساختارهای کیهانی و کهکشان‌ها در نظر گرفته شده بود.

گفتنی است: همایش ملی گرانش وکیهان‌شناسی به همت دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان و با همکاری انجمن فیزیک ایران، امروز و فردا در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.