کدخبر:1723/13961006

6 دی 1396

در فضایی پرشور و بیادماندنی:
جشن دانش‌آموختگی فارغ التحصیلان 96-95 دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد+گزارش تلویزیونی
جشن دانش‌آموختگی فارغ‌التحصیلان سال تحصیلی96-95 دانشگاه صنعتی اصفهان، عصر امروز و با حضور گسترده دانش‌آموختگان و خانواده‌های آنان در تالار شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد.

در این آئین که با حضور بیش از دوهزار و یکصد دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شد، از دانش آموخته ممتاز مقطع کارشناسی در کل دانشگاه، 14 دانش آموخته ممتاز صاحب پایان نامه و رساله های برتر و 83 دانش آموخته برتر 14 دانشکده این دانشگاه تجلیل بعمل آمد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم، با تبریک ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و حضرت عیسی مسیح (ع)، حضور در جشن دانش‌آموختگی را موفقیت در یک دوره تحصیلی مهم برای دانشجویان عنوان کرد وگفت: دین مبین اسلام، دارای فرهنگی سرشار از دعوت به فراگیری علم، آگاهی و تفکر است و خوشبختانه در سال‌های اخیر نیز ارزش علم و دانش درکشور ما به خوبی روشن شده و گفتمان علم و فناوری به صورت یک گفتمان غالب و مسلط درآمده است.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با اشاره به سال 1396 بعنوان چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، به بیان مهم ترین دستاوردهای این دانشگاه پرداخت و افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان در طول چهل سال گذشته با ارائه نوآوری‌ها و فناوری‌ها و رشد دانش بشری، بسیاری از مشکلات صنعت کشور را حل نموده و باعث افتخارآفرینی در عرصه‌های گوناگون شده است.

وی با تأکید بر این که بزرگ‌ترین دستاورد دانشگاه ها، دانش‌آموختگان آن هستند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 50 هزار دانش‌آموختة ممتاز دانشگاه صنعتی اصفهان در نقاط مختلف کشور و دیگر کشورهای دنیا مشغول فعالیت بوده و موجب افتخار آفرینی و اعتبار این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، تعامل دوسویه بین دانشگاه و دانشگاهیان را لازمه حفظ اعتبار و جایگاه این دانشگاه دانست و تأکید کرد: افتخار و اعتبار دانشگاه صنعتی اصفهان مدیون دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید آن است.

مدرس هاشمی، با اشاره به توانمندی‌های بالقوه دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان، اضافه کرد: با امید و تلاش، توانمندی‌های تخصصی خودتان را به عرصه ظهور و بروز برسانید.

وی با ابراز تأسف از مواجه بودن با خلأ رعایت اخلاق علمی، حرفه‌ای و اجتماعی در کشور، گفت: جامعه ما بیش از تخصص، نیازمند رعایت اخلاق اجتماعی، حرفه‌ای و علمی است و از تمامی دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان می‌خواهم در هر جایی که هستند بیش از پیش در کنار کار تخصصی، به اخلاق علمی توجه نمایند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر لزوم حفظ ارتباط مستمر دانش‌آموختگان با این دانشگاه برای حفظ اعتبار و افتخار آن، افزود: خوشبختانه با تشکیل انجمن دانش‌آموختگان و بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان،  امکان این همکاری و تعامل فراهم شده و دانش‌آموختگان می‌توانند با ارائه پیشنهادات، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت، کمک فکری، مالی و تجهیزاتی به دانشگاه، ارتباط مناسبی را با این مجموعه علمی داشته باشند.

وی در پایان، با قدردانی از نقش خانواده‌های دانش‌آموختگان در به ثمر نشستن فعالیت‌های علمی آنان، بیان کرد: بار اصلی آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی اصفهان بر دوش اعضای هیأت علمی این دانشگاه است.

گفتنی است: گرامیداشت یاد و خاطره 144 شهید دانشگاه صنعتی اصفهان و نیز شهید والامقام عليرضا روحاني از دانشجويان دانشكده مهندسي برق، اجرای برنامه های هنری و پخش کلیپ های خاطره انگیز از دوران دانشجویی، از جمله برنامه های جشن دانش‌آموختگی فارغ‌التحصیلان سال تحصیلی96-95 دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

گزارش تلویزیونی

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.