کدخبر:1642/13960809

8 آبان 1396

ضمن کسب عنوان نخست تولید علم در رشته فیزیک:
پیشتازی دانشگاه صنعتی اصفهان در تولید علم ایران
براساس گزارش های نمایه 2017 نیچر، دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن کسب عنوان نخست تولید مقالات حوزه فیزیک، به لحاظ تعداد مقاله، پس از پژوهشگاه دانش های بنیادی (IPM) و دانشگاه تهران، جایگاه سوم برترین های ایران را به خود اختصاص داده است.

بر مبنای این گزارش که توسط نمایه نیچر(2017 Nature Index) منتشر شده است، از میان 70 مؤسسه و دانشگاه ایرانی، دانشگاه صنعتی اصفهان با 41 مقاله علمی، پس از پژوهشگاه دانش های بنیادی (IPM) و دانشگاه تهران، جایگاه سوم برترین مؤسسات آموزشی و پژوهشی ایران رابه خود اختصاص داده است.

همچنین، مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه شهید بهشتی به ترتیب با 29، 25 و20 مقاله در رده های چهارم تاششم دارندگان بیشترین مقالات علمی قرار گرفته اند.

براساس این رده بندی، دانشگاه صنعتی اصفهان با برخورداری از 38 مقاله در رشته فیزیک، در رده نخست کشور در این حوزه قرار گرفته است.

نمایه نیچرتعداد68  مجله دارد که کمتر از یک درصد مجلات تحت پوشش علوم طبیعی وب آو ساینس را تشکیل می دهد و نزدیک به 30 درصد مجموع استنادات مجلات علوم طبیعی نمایه شده در تامسون رویترز را به خود اختصاص داده است،  لذا نشریاتی بسیار تأثیرگذار هستند.

داده های تحلیل شده در این رده بندی متعلق به یک سال می باشد (اول ژانویه2016 تا  31 دسامبر2016). در سال 2017 همانند سال قبل کشورهای آمریکا، چین و آلمان رتبه های اول تا سوم را دارند. در آسیای غربی، ایران پس از رژیم صهیونیستی(1081)، عربستان (419) و ترکیه (335) با 252 مقاله در رده چهارم می باشد.

گفتنی است: نیچر از سال 2013 اقدام به اعلام این رتبه بندی نموده است و مبنای تحلیل آن داده های یک سال قبل است که در همان 68 عنوان مجله نیچر در وب آو ساینس نمایه شده باشد.

 

 

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.