کدخبر:1432/13960216

16 ارديبهشت 1396

همزمان با هفته آموزش وگرامیداشت مقام معلم:
آئین بزرگداشت مقام شامخ معلم در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تصویری
همایش تجلیل از اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان قدر استاد، همزمان با هفته آموزش وگرامیداشت مقام شامخ معلم در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، در این مراسم با تأکید بر این که شخصیت معلم از آنچه می‌آموزد مهم‌تر است، گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان همزمان با رشد علمی کشور پس از انقلاب اسلامی، جایگاه و رشد بسیار خوبی در زمینه‌های گوناگون علمی و فناوری را داشته است.

دکتر مدرس هاشمی با اشاره به ارتقای جایگاه دانشگاه صنعتی اصفهان در پایگاه ISI گفت: در سال گذشته از رتبه 21 به رتبه 17 رسیدیم و اکنون این دانشگاه در آستانه فرا رسیدن چهلمین سال تأسیس خود، به موفقیت‌ها و دستاوردهای بی بدیلی دست یافته است.  

وی تدوین برنامه تحول راهبردی و ترسیم آینده دانشگاه با مشارکت اعضای هیأت علمی، رشد 60 درصدی دستاوردهای پژوهشی مکتوب و سرآمدی در چاپ مقالات در نشریات برتر جهانی را از جمله دستاوردهای این دانشگاه عنوان کرد و افزود: رشد چشمگیر در میزان عقد قرارداد با صنعت و ورود به طرح‌های بزرگ و هدفمند مانند حوزه‌های نفت و فناوری اطلاعات، تأسیس مدیریت نوآوری و تجاری سازی و دستیابی به درآمدهای حاصل از فروش فناوری از دیگر موفقیت های دانشگاه صنعتی اصفهان محسوب می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ارتقای اعضای هیات علمی و دستیابی به شاخص 52 درصدی دانشیار به بالا را یک رشد بی‌سابقه در این دانشگاه عنوان کرد وگفت: رفع مشکلات تغییر وضعیت اکثریت قریب به اتفاق همکاران، تأسیس دفتر برنامه‌ریزی آموزشی و راه‌اندازی رشته‌های جدید و همچنین برنامه‌ریزی و اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان از جمله فعالیت های مناسب طی سالیان اخیر بوده است.

مدرس هاشمی همچنین به افزایش قابل توجه اعتبارات تحصیلات تکمیلی و تجهیزات و توسعه عمرانی قابل توجه در دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد و گفت: بهبود شرایط رفاهی دانشجویان و تأسیس بنیاد خیرین دانشگاه تنها بخشی از دستاوردهای سال های اخیر این دانشگاه محسوب می شود.

شهردار اصفهان نیز در این مراسم با تأکید بر این که نمی‌توان با رویکردهای معمولی به چشم‌انداز اصفهان در سال 1400رسید، گفت: در گذشته شهرداری‌ها را همیشه یک دستگاه خدماتی می‌دانستند اما رویکرد فرهنگی و اجتماعی و دانشی لازمه حرکت در این مسیر است.

دکتر جمالی نژاد با اشاره به این که اصفهان باید به یک شهر دانش محور تبدیل شود، افزود: حرکت به سمت شهر خلاق و دوست دار طبیعت، می‌تواند یک مسیر جدید را برای شهرداری اصفهان تعیین نماید.

وی همچنین به اقدامات جدید شهرداری اصفهان در حوزه‌های دانشی اشاره و به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های عمرانی، زیرساختی و فرهنگی شهرداری پرداخت.

در ادامه این مراسم نیز دکتر مهدی محقق؛ رییس انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی و چهره برجسته زبان و ادبیات فارسی کشور به ایراد سخن پرداخت.

تجلیل از خانواده اساتید فقید دانشگاه صنعتی اصفهان؛ مرحوم دکتر سروش علیمرادی ومرحوم دکتر حسن رحیمی منصور، تجلیل از اساتید و مدرسین نمونه و اساتید بازنشسته سال های اخیر دانشگاه، رونمایی از شعار چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، اجرای برنامه های هنری و در نهایت ضیافت شام، دیگر بخش های این مراسم بود.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.