کدخبر:1640/13960119

19 فروردین 1396

براساس رتبه بندی مؤسسه تایمز در سال 2017:
دانشگاه صنعتی اصفهان در فهرست دانشگاه های برتر با قدمت کمتر از 50 سال جهان
با اعلام رتبه بندی جدید مؤسسه بین المللی تایمز در سال 2017، دانشگاه صنعتی اصفهان در بازه ۱۵۰-۱۰۱ فهرست 200 دانشگاه برتر با قدمت کمتر از 50 سال جهان قرار گرفت.

این رتبه بندی که ششمین فهرست دانشگاه های برتر جوان با قدمت کمتر از ۵۰ سال مؤسسه تایمز از سال 2012 تاکنون به شمار می رود، تعداد دانشگاه های مورد بررسی خود را از ۱۵۰ دانشگاه در سال ۲۰۱۶ به ۲۰۰ دانشگاه در سال 2017 افزایش داده است و بدین ترتیب دانشگاه های بیشتری توانستند در فهرست دانشگاه های برتر دنیا قرار گیرند.

در این رتبه بندی، دانشگاه صنعتی اصفهان با قرارگیری در بازه ۱۵۰-۱۰۱ فهرست 200 دانشگاه برتر با قدمت کمتر از 50 سال جهان و دانشگاه یزد در بازه ۲۰۰-۱۵۱ این فهرست، تنها دانشگاه های جوان ایرانی حاضر در این رتبه بندی هستند.

دانشگاه صنعتی اصفهان که طی سال های گذشته همواره در صدر فهرست برترین دانشگاه های ایرانی رتبه بندی های مختلف مؤسسه بین المللی تایمز قرار داشته است در پنجمین دوره رتبه بندی دانشگاه های آسیایی این مؤسسه (درسال 2017) که اسفندماه گذشته انتشار یافت نیز ضمن قرارگیری در جایگاه 92 آسیا، پس از دانشگاه صنعتی شریف و  به همراه دانشگاه علم و صنعت ایران، در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.

گفتنی است: رتبه­ بندی تایمز، یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.