کدخبر:1918/13951203

3 اسفند 1395

با حضور متخصصان حوزه افتا:
دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان چهارمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات + گزارش تصویری
چهارمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، با حضور مدیران، کارشناسان آی تی و دانشجویان حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دبیر علمی این جشنواره با بیان این که این رویداد با برگزاری مراسم افتتاحیه در آبان‌ماه گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شده بود، گفت: کارگاه‌های آموزشی و تخصصی این جشنواره نیز با حضور بیش از 70 تن از دانشجویان و متخصصان این عرصه در آذرماه برگزار شد.

دکتر فانیان، معرفی تهدیدات و مشکلات فضای تبادل اطلاعات در کشور را مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره دانست و ابراز امیدواری کرد؛ این جشنواره نقش مؤثری در ارتقای امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور ایفا نماید.

وی برگزاری همایش باج افزارها با هدف معرفی تهدیدات و مشکلات ایجاد شده از این طریق را از دیگر بخش های مهم این جشنواره عنوان کرد و افزود: در این همایش راهکارهای مقابله با باج افزارها ارائه و در بخش پایانی نیز یک محصول بومی در همین راستا، معرفی می شود.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات نیز با اشاره به برگزاری مسابقه ملی فتح پرچم در هفتم بهمن ماه گذشته گفت: در این مسابقات که به صورت برخط برگزار شد 12 تیم به مسابقه نهایی راه یافتند و از 27 بهمن ماه نیز به مدت شش روز در مارتن افتا با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مهندس سید علی سنایی رویداد کسب وکار نوافتا را یکی دیگر از قسمت‌های این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: پس از ارایه 57 ایده توسط تیم های مختلف، داوری های فنی و تجاری انجام شد و در نهایت، 12 ایده منتخب همراه با تیم های مربوطه برای شرکت در این رویداد دعوت شدند.

وی با تأکید بر این که سه تیم برگزیده رویداد کسب و کار نوافتا، جایزه ویژه جشنواره را دریافت خواهند کرد، گفت: با حمایت های ویژه امکان حضور این تیم ها در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و یا مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان برای ادامه فعالیت هایشان فراهم خواهد شد. 

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با اشاره به امکان سرمایه گذاری توسط شرکت های پیشرو که در جشنواره حضور دارند، ابراز امیدواری کرد: همچون جشنواره سال گذشته، شاهد معرفی سه کسب و کار جدید در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور باشیم.

سنایی به برگزاری نمایشگاه ترویجی افتا با هدف ارایه یک اکوسیستم کسب و کار، اشاره کرد و بیان داشت: کارشناسان این حوزه در غرفه‌های دانشگاهی، آگاهی‌رسانی عمومی(آپاها)، روش‌های تست نفوذ، ایده‌های نوافتا، شرکت‌های نوپای افتا و شرکت‌های پیشرو افتا، آخرین دستاوردها و اطلاعات بروز این عرصه را در سالن شهید آوینی دانشگاه صنعتی اصفهان به علاقه مندان ارایه می کنند.

وی برگزاری همایش باج افزار را از دیگر بخش های این جشنواره عنوان کرد و گفت: این همایش با حضور مدیران و کارشناسان IT سازمان‌های مختلف در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات همچنین به اجرای مانور آماده‌باش با هدف پیشگیری از مورد اصابت قرار گرفتن توسط باج افزارها اشاره کرد و افزود: این مانور از هفته گذشته تاکنون با همکاری سازمان پدافند غیرعامل، مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان و اداره کل ICT  استان، در سطح سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف این استان در حال برگزاری است و کلیه سازمان های حاضر در این مانور موظف شدند تا از اطلاعات مهم و حیاتی خود پشتیبان‌گیری کنند.

گفتنی است: ارائه نهایی استارتاپ های این همایش از ساعت 9 الی 12 فردا و در حاشیه نمایشگاه و همچنین همایش اختتامیه چهارمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات نیز از ساعت 14 الی 16:30 فردا با ارایه سخنرانی‌های جذاب این حوزه  و اهدای جوایز در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.  

گزارش تصویری
 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.