کدخبر:1532/13951126

26 بهمن 1395

توسط معاونت پژوهش وفناوری دانشگاه:
ایجاد زیرساخت های نرم افزاری برای پیشگیری از سرقت علمی ادبی دردانشگاه صنعتی اصفهان
دانشگاه صنعتی اصفهان با بهره گیری از قوی‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزار بررسی اصالت متون انگلیسی، زیرساخت های لازم به منظور پیشگیری از سرقت علمی را فراهم نموده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: سرقت ادبی که براساس استفاده آگاهانه در بسیاری از موارد ناآگاهانه از مقالات خود یا ديگران رخ می دهد یکی از دغدغه‌های مهم نمایه‌های بین‌المللی و نیز یک تخلف علمی برای افراد و دانشگاه‌ها می‌باشد.

دکتر سیدمهدی ابطحی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان علی رغم اینکه دارای کمترین تعداد اینگونه مقالات است، جهت اطمینان بیشتر از اشکالات ناخواسته، اقدام به تهیه معتبرترین نرم‌افزار سرقت ادبی با نام iThenticate نموده است.

وی اضافه کرد: این نرم‌افزار قوی‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزاری است که با بهره‌گیری از پایگاه داده غنی Crossref به تشخیص تشابه متن مقالات با سایر اسناد علمی پرداخته و سرویس تشخیص سرقت ادبی برای اطمینان از اصالت نوشته قبل از انتشار را ارائه می نماید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ویژگی های خاص این نرم افزار، تصریح کرد: این نرم‌افزار با مقایسه یک نوشته با پایگاه داده شامل بیش از 60 میلیارد صفحه وب و 155 میلیون آیتم محتوایی مشتمل بر49 میلیون اثر از 600 انتشارات علمی مشارکت کننده در Crossref، تقریباً هیچ سندانگلیسی منتشر شده در وب را از قلم نمی اندازد.

ابطحی درپایان افزود:نرم افزار تهیه شده، توسط Turnitin که رهبری بررسی سرقت ادبی و بررسی اصالت متون را در مؤسسات آموزشی سراسر جهان بر عهده دارد گسترش یافته است.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.