کدخبر:1512/13951001

1 دی 1395

با حضور دانش آموزانی از سراسر استان:
برگزاری شایسته همايش بزرگ روز فيزيك به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان
همایش سراسری روز فیزیک، پنج شنبه 18 آذرماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

این رویداد علمی آموزشی با هدف آشنايي بيش از پیش دانش آموزان سال هاي آخر دبيرستان رشته هاي رياضي (ترجيحا) و تجربي به علوم و عميق تركردن نگاهشان به دنياي اطراف، بهره بردن از فضاي علمي-آموزشي دانشگاه و معرفي هر چه بهتر دانشگاه صنعتي اصفهان به دانش آموزان، برای ششمین بار به میزبانی این دانشگاه برگزار شد.

تشويق دانش آموزان به درست، عميق و با اميد درس خواندن، فيزيك پزشكي، فيزيك پلاسما، ابررسانايي و شتابدهنده ها و بازديد از آزمايشگاه هاي پژوهشي و آموزشي، انجام آزمايش هاي عملي در زمينه هاي مختلف فيزيك مانند پرتاب موشك آبي، اپتيك، الكتريسته،مغناطيس،صوت،حرارت و نجوم، موضوعات بخش سخنرانی های کوتاه این همایش بود.

این همایش با حضور 138 دختر و 138 پسر دانش آموز و معلم در دوگروه مجزا، شامل 108 دانش آموز مدارس استعدادهاي درخشان و 63 دانش آموز مستعد از مناطق محروم و روستاها برگزار شد.

اعطای 35 عنوان متفاوت كتاب مفيد و تأثيرگزار به شركت كنندگان از جمله بخش های جنبی همايش بزرگ روز فيزيك دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

در این رویداد علمی آموزشی بعنوان بزرگترين گردهمايي علمي دانش آموزي در سطح استان، پنج محقق دانشگاهی، دكتر علي عسگريان عضو هیأت علمي دانشگاه اصفهان و مديرخانه فيزيك اصفهان، دكتر جباري عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و دكتر صاحب سرا، دكتر حميده شاكري و دكتر آذر تفريحي از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به ایراد سخن پرداختند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.