کدخبر:1035/13950825

25 آبان 1395

به دنبال بازديد و مذاكرات هيات عالي رتبه دانشگاه صنعتي اصفهان:
آغاز همكاري هاي گسترده علمي و پژوهشي دانشگاه صنعتي اصفهان و دانشگاه هاي برتر سوييس
در جريان بازديد مسوولين ارشد دانشگاه صنعتي اصفهان از دانشگاه هاي برتر كشور سوييس و مذاكرات  في مابين، نحوه گسترش همكاري هاي و ارتباطات علمی و پژوهشی با اين دانشگاه ها مورد بررسي قرار گرفت.

اين سفر به دنبال بازديد سال گذشته جناب آقای پروفسور گوتزلا رئیس دانشگاه ETH سوئیس و دعوت رسمي ايشان و با حضور آقاي دكتر مدرس‌هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و همراهي آقایان دکتر ابطحی معاون پژوهش و فناوری، دکتر محبوبی‌صوفیانی رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی، دکتر قیصری مدیر نوآوری و تجاری‌سازی و سرکار خانم دکتر سیما فاخران از اعضای هیأت علمی دانشگاه و از دانش آموختگان دانشگاه زوريخ صورت گرفت.

هیات اعزامی دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان رابط اصلی (focal point) ارتباط دانشگاه‌های برتر ایران با دانشگاه‌های سوئیس، ضمن بازديد از سه دانشگاه ETH، EPFL و دانشگاه زوریخ و برگزاري جلسات متعدد و فشرده با روسا و معاونين اين دانشگاه ها، دعوت رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از وزیر علوم کشور سوئیس و رؤسای دانشگاه‌های معتبر این کشور جهت سفر به ایران و شرکت در اجلاس مشترک با رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران را ابلاغ نمودند.

در جريان نشست‌هاي برگزار شده و مذاكرات صورت گرفته، مسوولين این دانشگاه‌ها كه هر سه از بهترین دانشگاه‌های جهان بوده و در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی از جایگاه بسیار ممتازی برخوردار می‌باشند، از همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان استقبال نموده و بر ارتباط گسترده علمی با این دانشگاه تاکید نمودند.

پروفسور گوتزلا، رئيس دانشگاه ETH، ضمن تاکید بر عزم جدی این دانشگاه در گسترش ارتباطات علمی، دانشگاه صنعتي اصفهان را دانشگاهي مثال زدني توصيف نمود. ايشان همكاري با دانشگاه صنعتي اصفهان را از اولويت‌هاي اصلي همكاري با دانشگاه‌ها دانسته و بر حمايت مالي از پروژه‌هاي مشترك و نيز تبادل استاد و دانشجو تأكيد نمودند.

همچنين در اين ملاقات‌ها فرآیندهای اجرایی مربوط به نحوه همکاری‌های فیمابین در زمینه تبادل استاد و  دانشجو (در قالب فرصت‌های مطالعاتی)، انجام پروژه‌های مشترک، همکاری در زمینه نوآوری و تجاری سازی و نیز برگزاری دوره‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شايان ذكر است در ادامه اين سفر، مسوولين دانشگاه صنعتي اصفهان، ضمن ملاقات با كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در سوئيس و رايزن اقتصادي اين سفارت، مسائل و مشكلات مربوط به ارتباط با دانشگاههاي اين كشور را مطرح نموده و كاردار محترم سفارت نيز حمايت خود از تعميق ارتباطات و تلاش جهت رفع موانع احتمالي را مورد تأكيد قرار داد.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.