کدخبر:1102/13950822

22 آبان 1395

در دانشگاه صنعتی اصفهان:
کارگروه تخصصی کمیسیون پژوهش و فناوری وزارت عتف برگزار شد
کارگروه پژوهشی کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش آموزش عالی، با حضور مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت عتف، در این نشست با اشاره به فعالیت 5 پژوهشکده دارای موافقت قطعی و 3 پژوهشکده دارای موافقت اصولی در دانشگاه صنعتی اصفهان، هدف اصلی از حضور در این دانشگاه را بازدید از نحوه عملکرد پژوهشکده‌های دارای موافقت قطعی و دریافت گزارش فعالیت پژوهشکده های دارای موافقت اصولی عنوان کرد.

دکتر مظفر شریفی، با بیان این که کارگروه پژوهشی کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش آموزش عالی در حال بررسی و اعتبارسنجی مجدد واحدهای پژوهشی دانشگاه‌های سراسر کشور است، تأکید کرد: در اعتبار واحدهای پژوهشی که دارای عملکرد ضعیف باشند تجدید نظر خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از سطح کیفی مناسب فعالیت واحدهای پژوهشی دارای موافقت قطعی دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: این واحدها دارای برنامه و مأموریت مشخصی بوده و با انسجام و مدیریت بر فعالیت ها، عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند.

شریفی در ادامه با مشاهده گزارش عملکرد واحدهای پژوهشی دارای موافقت اصولی دانشگاه صنعتی اصفهان و  بازدید از فعالیت آن ها، ابراز امیدواری کرد: این واحدهابا اصلاح و تغییر در برخی موارد مانند مأموریت و عناوین گروه‌ها، موافقت قطعی کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش آموزش عالی را اخذ نمایند.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با ارایه گزارشی از فعالیت های پژوهشی، کيفيت پژوهش در این دانشگاه را مناسب دانست و گفت: این دانشگاه با کمترین تعداد مقالات نامعتبر در کشور و متوسط ارجاعات 9.63 به هر مقاله، دارای بالاترین درصد مقالات با کیفیت (Q1) شناخته شده است.

دکتر خادمی حضور دانشگاه صنعتی اصفهان، در بين 600 دانشگاه برتر دنيا در سال 2015 را از افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: حضور در بين یکصد دانشگاه برتر آسیا، حضور در میان يكصد دانشگاه برتر جوان (با عمر کمتر از 50 سال) دنیا و کسب رتبه دوم در بين دانشگاه‌هاي صنعتي كشور از دیگر افتخارات این دانشگاه محسوب می شود.

در ادامه این نشست نیز رؤسای پژوهشکده های فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم و فناوری زیردریا، آب و فاضلاب، نانوفناوری و مواد پیشرفته، فولاد، زیست فناوری و مهندسی زیستی، صنعت حمل و نقل و برق و الکترونیک هوایی به ارایه گزارش فعالیت های خود و برنامه های پیش رو پرداختند.

گفتنی است: کارگروه پژوهشی کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش آموزش عالی، پنجشنبه گذشته، با حضور مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت عتف، مسئولین پژوهشی برخی دانشگاه های کشور و مسئولین پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان در این دانشگاه برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.