کدخبر:1429/13950802

2 آبان 1395

با امضاء تفاهم نامه دوجانبه:
همکاری مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه های برتر روسیه
در دومین اجلاس مشترک رؤسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه، تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه فدرال قفقاز شمالی روسیه امضاء شد.

در این اجلاس که در عمارت تاریخی باغ نگارستان تهران برگزار شد، رؤسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه به همراه مدیران بین الملل این دانشگاه ها گرد هم آمدند تا راه های گسترش همکاری های علمی میان این دانشگاه ها در حوزه های گوناگون علوم انسانی، فنی مهندسی و علوم پزشکی را بررسی نمایند.

رئیس دانشگاه ام گ او لامانوسف و رئیس اتحادیه رؤسای دانشگاه های روسیه فدراتیو در این اجلاس گفت: تاریخ روابط دو کشور را به سبک تازه ای می‌نویسیم و در آینده این کار بزرگ دانشگاه‌های دو کشور ماندگار خواهد شد.

ویکتور آنتونویچ سادونیچی افزود: دانشگاه های صنعتی اصفهان، شهید بهشتی، تهران و صنعتی شریف بیشترین مقالات مشترک را با دانشگاه دولتی مسکو و دانشگاه سنت پترزبورگ داشته اند و پیش بینی می شود که 260 تفاهم نامه میان دانشگاه های ایران و روسیه منعقد شود.

در دومین اجلاس مشترک روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه، سه میزگرد پیرامون مسائل مختلف علمی وآموزشی برگزار شد.

در میزگرد "نقش پارک های علم و فناوری در توسعه دانشگاه ها" که ریاست آن بطور مشترک بر عهده دکتر مدرس هاشمی، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان و پروفسور والاری ایوانوویچ بلیچنکو، رییس دانشگاه دولتی عمران مسکو  و رئیس اتحادیه بین المللی دانشگاه های عمران روسیه بود، بر تأثیرات هم افزایی دانشگاه و پارک های علم و فناوری تأکید شد.
در پایان این گردهم آیی یک روزه تفاهم نامه های علمی میان تعدادی از رؤسای دانشگاه های شرکت کننده امضاء شد و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه فدرال قفقاز شمالی امضا نمود.

تبادلات اعضای هیأت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، انجام فعالیت های پژوهشی مشترک به ویژه در حوزه نفت و گاز، برگزاری کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی  مشترک و تبادل اطلاعات آموزشی از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری می باشد.

دانشگاه فدرال قفقاز شمالی از جمله دانشگاه های برتر روسیه و برخوردار از بیش از 24 هزار دانشجو است که در بیش از 192 گرایش تحصیلی در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی دانشجو می پذیرد و فعالیت علمی تحقیقاتی در 13 مرکز و مؤسسه این دانشگاه صورت می گیرد.

گفتنی است: نخستین اجلاس مشترک رؤسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه آبان ماه سال گذشته در مسکو برگزار شد و به دنبال آن همکاری های علمی میان دو طرف، در یک سال گذشته روندی رو به رشد را طی کرده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.