کدخبر:1058/921021

21 دی 1392

کنگره ملی سردار شهید شاهمرادی و 10 هزار شهید عشایر کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
با حضور چشمگیر خانواده شهدای عشایر:
کنگره ملی سردار شهید شاهمرادی و 10 هزار شهید عشایر کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
کنگره ملی سردار شهید محمدعلی شاهمرادی و بزرگداشت ده هزار شهید عشایر کشور با حضور گسترده خانواده شهدای عشایر روز گذشته در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در ابتدی این مراسم ضمن تجلیل از دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو و مؤثر در کشور گفت: شهید شاهمرادی از ستاره های درخشان دفاع مقدس بوده که تمام همت خود را در راه مبارزه و شکل گیری انقلاب اسلامی قرار داد و باعث افتخار استان اصفهان و چهارمحال بختیاری شد.

سردار سلیمانی، با اشاره به فعالیت های شجاعانه شهید شاهمرادی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: هدف از برگزاری این کنگره، تمرکز بر روی شخصیت این بزرگوار و مقام شهدای عشایر کشور در جهت معرفی ارزش های والای دفاع مقدس به جوانان است.

وی با بیان این که سردار شهید شاهمرادی به عنوان شهید شاخص کشور در سال 92 معرفی شد افزود: چاپ کتاب و آثار ماندگار برای معرفی شخصیت شهدا، تولید انیمیشن، آثار مستند سینمایی و نام گذاری بعضی از پروژه های عمرانی شهر اصفهان برای شناساندن هر چه بهتر این شهدای بزرگوار در دستور کار ستاد کنگره قرار گرفته است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در ادامه به نقش پر رنگ عشایر به ویژه زاگرس نشینان در دفاع از کشور اشاره کرد و گفت: امروز عشایر در همه زمینه ها و صحنه ها حضور دارند که مهمترین آن دفاع از ارزش ها و آرمان های جامعه و تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این کنگره با یادآوری حماسه 144 شهید این دانشگاه در دفاع مقدس گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان در مباحث علمی و اعتقادی به عنوان فیضیه دانشگاه های کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام حیدری حضور و تلاش اساتید، دانشجویان و کارکنان تلاشگر و هوشمند این دانشگاه در دوران دفاع هشت ساله را موجب دستیابی به دستاوردهایی مهم و چشمگیر در بخش فنی و مهندسی جنگ دانست و افزود: امروز نیز، دانشگاهیان صنعتی اصفهان بر اساس فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ایفای نقش افسران جنگ نرم و تولید علم و پیشرفت میهن عزیزمان فعالیت می کنند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه این مراسم گفت: در طول جنگ تحمیلی، دنیای غرب از هیچ تهدید و تحریمی در برخورد با ملت ایران فرو نگذاشت و این الگویی بود که در هیچ کشوری اجرا نکرد.

سردار حسین سلامی با تأکید بر لزومِ محدود نشدنِ ابعاد عظیم شهدا در جنبه معنوی گفت: هنرمندی تمامی این شهیدان در صحنه‌های دفاع مقدس سبب شد که امروز ما به آینده‌ای روشن چشم دوخته و اسلام نیز در رفیع‌ترین تراز اعتبار جهانی خود قرار بگیرد.

وی با اشاره به اعتراف آمریکا مبنی بر عدم توانایی روبرویی و مقابله با جمهوری اسلامی ایران افزود: ایمان حقیقی، تجلی نور ایمان در دل رزمندگان و راهنمایی‌های امام راحل (ره) موجب پیروزی کشور در اوج محاصره و نابرابری سلاح و قدرت شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر در هم شکستن غرور و هیبت آمریکا در جهان به واسطه انقلاب اسلامی ایران گفت: پیام مقاومت ملت ایران به جهان این بود که شعله‌های بیداری اسلامی را در دنیا روشن کرد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات متعدد دشمنان انقلاب اسلامی، تفاوت مشکلات ما و دشمنان را در ایمان به خداوند و روحیه مقاومت، ایثار و شهادت دانست و گفت: در حال حاضر موازنه قدرت به سود اسلام در حال تغییر و بیداری مسلمانان جهان نیز رخ داده است.

گفتنی است:کنگره ملی سردار شهید محمدعلی شاهمرادی و بزرگداشت ده هزار شهید عشایر کشور، با حضور بیش از یک هزار تن از اعضای خانواده شهدای عشایر ایران، روز گذشته در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.