کدخبر:1506/901020

20 دی 1390

کسب عنوان برترجشنواره نوآوری در مديريت شهري ايران توسط دانشجوی دانشگاه صنعتي اصفهان
با ارائه طرح حل مشکل ترافيک کلان شهرها:
کسب عنوان برترجشنواره نوآوری در مديريت شهري ايران توسط دانشجوی دانشگاه صنعتي اصفهان
 دانشجوي دکتري دانشگاه صنعتي اصفهان موفق شد با ارائه طرحی به منظورحل مشکل ترافيک کلان شهرهاي کشور، رتبه برتر چهارمين جشنواره پژوهش ونوآوری در حوزه مديريت شهري ايران را به دست آورد.

این طرح در قالب پايان نامه کارشناسی ارشد و با عنوان "ارائه يک مدل مکان يابي پارک سوار بر روي شبکه حمل و نقل شهري با هدف بيشينه کردن ترافيک کاسته شده از شبکه" توسط امیر خاکباز، دانشجوی دکتری مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان و با راهنمايي دکتر علي شاهنده عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی صنایع این دانشگاه ارائه شده است.
 
 
خاکباز با اشاره به حجم روز افزون ترافيک شهري وگسترش آن درکلان شهرها، استفاده از روش هاي مرسوم در دنيا را براي کاهش ترافيک شهرهای بزرگ کشور ضروري دانست.
 
 
وي افزود: دراين پايان نامه با نگاهي به تجربيات کشورهاي آلمان،کانادا، انگليس، آمريکا وبرخی دیگر ازکشورهاي اروپايي، از روش پارک سوار براي حل مشکلات ترافيکي استفاده شده است.
 
 
 دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتي اصفهان به مزایای این مدل در کاهش حجم ترافیک شهری اشاره و تصریح کرد: درطرح جدید پارک سوار، افراد مي توانند با پارک خودروهاي شخصي خود در پارکينگ هايي که درکنار پایانه هاي حمل ونقل عمومي ايجاد مي شود از مترو، اتوبوس و وسایل حمل ونقل عمومی براي رفت وآمد به مناطق مرکزي کلان شهرها استفاده نمايند.
 
 
وي اجرای این طرح در برخی از نقاط پرترافیک شهرتهران را ازجمله موفقیّت های روش ارائه شده عنوان کرد وگفت: با توجه به تأثیرات چشمگیر استفاده از این طرح در کاهش ترافیک کلان شهرها، اميدواریم تا با اجرای آن توسط شهرداری ها بخشی از مشکلات ناشی از ترافیک کاسته شود.
 
 
خاکباز با اشاره به ادغام ایستگاه مرکزی وسایل حمل ونقل عمومی وپارکینگ در طرح ارائه شده، ارتقاي فرهنگ استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي،کاهش حجم ترافيک و کاهش آلودگي هوا را مهمترين دستاوردهاي استفاده از اين طرح بیان کرد.
 
 
گفتنی است این طرح ضمن کسب عنوان برتر چهارمين جشنواره پژوهش ونوآوری در حوزه مديريت شهري ايران، در دومين جشنواره آثار پژوهش شهري اصفهان نيز به عنوان  طرح برتر شناخته شد.
 
 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.