کدخبر:1012/910502

مرداد 1391

در رقابت با 88 تیم دانشجویی از سراسر کشور بدست آمد:
کسب عناوین برتر نهمین دوره مسابقات عملیات حرارتی کشور توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
نهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی دانشگاه های کشور با درخشش دانشجویان مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان خاتمه یافت.

عملیات حرارتی عبارت است از اعمال سیکل های حرارتی گرم و سردکه منجر به بهبود خواص مکانیکی قطعه مورد نظرشده وضمن افزایش سختی، استحکام، مقاومت به سایش، مقاومت به ضربه و دیگر خواص این قطعه، صرفه اقتصادی مطلوبی را برای بخش های تولیدی به همراه خواهد داشت.

در نهمین دوره مسابقات سراسری عملیات حرارتی کشور، دانشجویان شرکت کننده در سه بخش آلیاژ آهنی(فولاد)، آلیاژ غیرآهنی(آلومینیوم2024) و بخش ویژه (گلوله های آسیاب چدنی) به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در پایان این دوره از مسابقات، در بخش آلیاژ غیر آهنی تیم های دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان به نام های "فایر آی یو تی" متشکل از نوید خائفی، محسن حاجیان، عادل پیرجمالی و محسن آبدار اصفهانی و "اچ تی تی آی یو تی" متشکل از محمدرضا کریمی، محمد حسین طهماسبی، فرشته سهرابی و فائقه فربد، به ترتیب مقام های اول و سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

در بخش ویژه نیز تیم "آی یو تی شادوز" دانشگاه صنعتی اصفهان متشکل از سامان مصطفی پور، احسان صادقی، محمد حسین شازیدی و مجتبی خرم نژاد پس از تیم دانشگاه فردوسی مشهد عنوان دوم را بدست آورد.

این دوره از مسابقات از اواخرتیر ماه گذشته با حضور سه تیم از دانشگاه صنعتی اصفهان به سرپرستی مهندس مرتضی صفری و به مدت سه روز و با شرکت 347 دانشجو در قالب 88 تیم از دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد.

گفتنی است مسابقات سراسری عملیات حرارتی که با اهدافی چون ترویج این علم در میان صنایع مادرکشور، طراحی سیکل های عملیات حرارتی و کمک به ارتقاء سطح علمی پژوهشی دانشجویان مهندسی مواد و متالورژی شکل گرفته است، همه ساله با ارائه سیکل های برتر مسابقات به واحدهای تولیدی به منظور مرتفع نمودن بخشی از مشکلات صنایع مرتبط برگزار می شود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.