کدخبر:1057/910607

مرداد 1391

کسب رتبه برتر مقاله عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان در مجله علمي Journal of Fluids and Structures
پس از انتشار مقاله عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک عنوان شد:
کسب رتبه برتر مقاله عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان در مجله علمي Journal of Fluids and Structures
مقاله عضو هيأت علمي دانشكده مکانیک دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان مقاله برتر در ميان 25 مقاله پربيننده مجله علمي Journal of Fluids and Structures در ماه ژانویه 2012 قرار گرفت.  

به گزارش سایت علمی" sciencedirect" مقاله دکتر محسن ثقفیان که با عنوان " شبیه سازی عددی جریان سیال و انتقال حرارت از استوانه های کنار هم با آرایش عرضی با کمک روش بر هم نهادن شبکه ها " به همراه ایمان حریمی دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک این دانشگاه تدوین شده است، در جايگاه شانزدهم پربیننده ترین مقالات ماه ژانویه 2012 مجله علمي Journal of Fluids and Structures قرار گرفت .

عضو هيأت علمي دانشكده مکانیک دانشگاه صنعتي اصفهان با اشاره به اين که این مقاله انتقال حرارت جابجایی را از دو و سه استوانه با آرایش عرضی مورد بررسی قرار می دهد افزود: در این تحقیق استوانه ها با فواصل مختلف نسبت به هم قرار می گیرند.

ثقفیان تصریح کرد: در این مقاله شبیه سازی برای اعداد پرانتل 7/0 و هفت صورت گرفته و یک کد حجم محدود با استفاده از روش بر هم نهادن شبکه ها برای حل جریان لزج دو بعدی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که در این مقاله اعداد ناسلت موضعی و میانگین، ارائه  و رابطه ای برای عدد ناسلت میانگین برحسب فاصله استوانه ها و عدد رینولدز بدست آمده است افزود: نتایج بدست آمده با نتایج تجربی و عددی موجود مقایسه شده و علاوه برآن نتایج حرارتی، هیدرودینامیک جریان و ضرائب نیرو نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

 

گفتنی نتايج علمي مقاله این عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در مجله Journal of Fluids and Structures ، جلد 28، صفحات 309 تا 327 در ماه ژانویه 2012 قابل مشاهده است.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.