کدخبر:1134/910226

اردیبهشت 1391

به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان:
کارگاه آموزشی فرایند تدوین و چاپ مقاله در مجلات ISI و غیر ISI در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
در ادامه سلسله نشست های پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، کارگاه آموزشی فرایند تدوین و چاپ مقاله در مجلات ISI و غیر ISI در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در ادامه سلسله نشست های پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، کارگاه آموزشی فرایند تدوین و چاپ مقاله در مجلات ISI و غیر ISI در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این نشست که با حضور یکصد و بیست نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی این دانشگاه برگزار شد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به استقبال دانشگاهیان از مباحث پژوهش و فناوری، از گسترده تر شدن این سلسله نشست ها با حضور متخصصان در مباحث مورد نیاز خبر داد.

دکتر رسول نصر اصفهانی هدف از برگزاری این نشست را بررسی راه کارهای ارتقای پژوهش و فناوری، به چالش کشیدن موانع و مشکلات و در نهایت ارتقاء کمی و کیفی چاپ مقالات در کشور عنوان کرد.

وی با تأکید بر این که مبنای حرکت دانشگاه صنعتی اصفهان مطابق با سند چشم انداز سال 1397 تکیه بر مباحث پژوهش و فناوری خواهد بود افزود: طرح جامع پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان اولین طرح جامع دانشگاهی کشور در این زمینه بوده است و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این طرح را به عنوان طرح مبنا و قالب برای طرح های جامع پژوهش و فناوری دانشگاه های کشور قرار داده است.

نصر اصفهانی با مثبت قلمداد نمودن وضعیت کیفی مقالات دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: برآوردها نشان می دهد که کیفیت چاپ مقالات دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه نخست را در سطح کشور دارا است و چاپ 1437 مقاله در فاصله سال های 2010 تا 2011 میلادی در رشته های مختلف نیز باعث شده تا دانشگاه صنعتی اصفهان در میان ده دانشگاه برتر کشور و پنج دانشگاه برتر آسیای جنوب غربی، رتبه ششم را به خود اختصاص دهد.

وی همچنین با اشاره به این که دانشگاه صنعتی اصفهان از نظر تعداد مقالات رشته های مختلف و مقالات ISI رتبه های چهارم و پنجم را داراست، ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر در این حوزه دانشگاه صنعتی اصفهان در جایگاه نخست مقالات دانشگاهی کشور قرار بگیرد.

 

در بخش دوم این نشست، کارگاه آموزشی با موضوع فرایند تدوین و چاپ مقاله در مجلات ISI و غیر ISI با حضور دکتر مظفر چشمه سهرابی برگزار شد و مراحل نگارش و چاپ مقالات علمی و پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت.

موضوعاتی همچون: انگیزه نوشتن مقالات علمی، پیش شرط های هر نوشته علمی، شناخت انواع مقالات ISI و غیر ISI، اقدامات قبل از نگارش، ساختار مقاله علمی و فرایند داوری آنها در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اصول و شیوه های نگارش مقالات ISI و مقالات غیر ISI کم و بیش یکسان است، خوب خواندن و آگاهی نسبی از حوزه مورد مطالعه را پیش شرط اصلی نگارش یک مقاله علمی دانست و تأکید کرد با آشنایی فرایند و شیوه های نشر مقاله، رعایت استاندارهای نگارشی و نگارش مقاله به زبان انگلیسی می توان نگارش مقاله خوبی در مجلات ISI داشت.

گفتنی است با توجه به استقبال زیاد دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، این کارگاه آموزشی در جلسه دیگری نیز توسط معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه برگزار خواهد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.