کدخبر:1104/940824

24 آبان 1394

چهارمین دوره مسابقات ریخته گری دانشجویان کشوردردانشگاه صنعتی اصفهان برگزارمی شود
18 و 19 اسفندماه:
چهارمین دوره مسابقات ریخته گری دانشجویان کشوردردانشگاه صنعتی اصفهان برگزارمی شود
چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور18 و 19 اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر این دوره از مسابقات با اعلام خبر فوق گفت: به دنبال برگزاری اولین دوره مسابقات سراسری ریخته­ گری دانشجویان کشور درسال ۱۳۹۰ به ابتکار، طراحی و میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و متعاقب آن برگزاری موفقیت آمیز دوره های بعدی این مسابقات در دانشگاه های فنی شهید مهاجر اصفهان و صنعتی سهند تبریز، چهارمین دوره این رقابت ها مجدداً به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دکتر بهزاد نیرومند افزود: برگزاری این مسابقات علاوه بر مزیت شناخت بهتر جامعه از این زمینه­ ارزشمند و مولد، بسترمناسبی برای افزایش مهارت­ های کاربردی، ارتقاء علمی و عملی دانشجویان و آشنایی آنان با آخرین پژوهش ­های کاربردی در حال انجام در زمینه ریخته­ گری و انجماد فلزات در جهان فراهم خواهد آورد.

وی ادامه داد: تجربه دوره­ های گذشته نشان می­ دهد، این مسابقات موجب افزایش آگاهی و حساسیت شرکت­ کنندگان نسبت به طراحی تکنولوژی ریخته­ گری و انجماد فلزات، تولید قطعات فلزی (آهنی و غیر آهنی) با هندسه‌ پیچیده و منطبق با نیازهای بازار، بهبود خواص قطعات تولیدی، تست‌های مخرب و غیر مخرب، بهینه­ سازی انرژی و فناوری های نو گردیده که این توانایی­ ها مورد نیاز صنعت کشور بوده و در ارتقاء کمی و کیفی تولیدات صنعتی نقش مؤثری خواهد داشت.

استاد دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اهداف برگزاری مسابقات ریخته گری دانشجویان کشور تصریح کرد: آشنایی بیشتر دانشجویان با جنبه های علمی و عملی ریخته گری و انجماد فلزات، تقویت روحیه کار گروهی و ایجاد انگیزه و شور و نشاط علمی در میان دانشجویان ازجمله این اهداف می باشد.

وی ارتباط دانشجویان مهندسی دانشگاه­ های کشور با یکدیگر و تبادل اطلاعات و نظرات مفید در زمینه های ریخته­ گری و انجماد فلزات، ایجاد ارتباط بین دانشجویان و صنعتگران در طول مسابقات، آشنایی بیشتر دانشجویان با فرآیند های عملی ریخته­ گری و جذب دانشجويان نخبه به اين زمينه را از دیگر اهداف برگزاری این رقابت­ ها عنوان کرد.

نیرومند اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت دراین رقابت ها بدون هیچ گونه محدودیت به لحاظ رشته تحصیلی، به منظور ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر حداکثر تا 15 آذرماه فرصت دارند تا به وب سایت مسابقات به نشانی http://nsfc2016.ir مراجعه نمایند.

شایان ذکراست: چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه سال جاری، در دو بخش طراحی تکنولوژی ریخته گری و انجماد به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.