کدخبر:0946/910223

21 اردیبهشت 1391

دکتر محمد علی رامین در همایش بررسی نقش رهبر معظم انقلاب در رهبري جهان اسلام :
پیشرفت علوم وفناوری در تمامی عرصه ها ی کشور زیر نظر مستقیم رهبر معظم انقلاب بوده است
دکتر محمد علی رامین در نشست بررسی نقش رهبر معظم انقلاب در رهبري جهان اسلام دردانشگاه صنعتی اصفهان به بررسی برخی از ویژگی های رهبر معظم انقلاب در ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین الملل پرداخت.

سیزدهمین جلسه از سلسله نشست های مینای معرفت با حضور دکترمحمد علی رامین وبا موضوع "بررسی نقش آيت ا...خامنه اي در رهبري جهان اسلام"، دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این نشست دکتر محمد علی رامین با بیان این که چهارخصوصیت علم، جهاد، تقوا و عدالت از حداقل ویژگی‌هایی یک رهبر اسلامی است گفت: امامت ولی‌فقیه در سال 1348 توسط امام خمینی ‌(ره) تبیین شد و شهید بهشتی در سال 1358 این موضوع را در قانون اساسی تصویب نمود که با مقاومت لیبرال ها در سال 68 13مواجه شد.

وی افزود: کسانی که این امامت را نپذیرد در واقع هدف ‌گذاری نظام اسلامی را متلاشی نموده و بر مبنای سیاست انگلیس وبر خلاف فقه سیاسی امام خمینی (ره) عمل نموده اند.

معاون سابق مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که بحث امامت ولی‌فقیه موضوع جدیدی نیست تصریح کرد: افرادی چون سحابی‌ها، بازرگان‌ها و بنی‌صدر برای نخستین بار این سؤال را مطرح کردند که چه اصراری است بعد از امام خمینی (ره) به هر کسی امام بگوییم که در پاسخ حضرت آیت‌الله دستغیب با اشاره به آیه‌ای در قرآن در جواب این افراد فرمود همان خدایی که در زمان طاغوت امام خمینی (ره) را برای شیعیان فرستاد می‌تواند بار دیگر همانند ایشان را برای رهبری جهان اسلام بفرستد.

رامین با بیان این موضوع که ولایت‌فقیه بنیان و مبنای عدالت و آزادی است، امام خمینی (ره) را محور به چالش کشیده شدن بلوک شرق و غرب با به وجود آمدن انقلاب اسلامی توصیف کرد وافزود: بر همین اساس ولایت‌فقیه محور عدالت، آزادی و عقلانیت در زندگی اجتماعی انسان‌ها قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش های غرب به منظورجلوگیری از این اندیشه با استفاده از تحریم، ترور و توطئه، این اندیشه را یک نظام سیاسی نوین در عرصه بین الملل بیان کرد.

معاون سابق مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که ولایت فقیه ایران را در طول 23 سال از آسیب‌ها نجات داده است افزود: این اندیشه بزرگ ایران را به قدرتی منطقه‌ای و ایدئولوژیک مبدّل ساخته است.

وی با اشاره به بن بست رسیدن لیبرالیسم، کاپیتالیسم، سوسیالیسم وسایر مکاتب اقتصادی، ایران امروز را صاحب کرسی نظریه‌پردازی در جهان توصیف کرد وافزود: این موضوع  از کارکردهای ویژه ولایت‌فقیه است که ضمن پاسخگویی به نیازهای جامعه بشری، با پیاده کردن صحیح اسلام نشان داد که نه تنها اسلام موجب عقب‌ماندگی نیست بلکه می‌تواند موجب پیشرفت در تمامی زمینه‌های علم و فناوری شود.

رامین ولایت فقیه را محور عدالت و آزادی بیان کرد وادامه داد: این اندیشه تقابل شدید دولت های استکباری به ویژه غربی ها را در بر داشت که اسلام را به واپس‌گرایی، ضدیت با عقل، پیشرفت و علم متهم نمودند.

وی با اشاره به جنگ نرم تدارک دیده شده توسط دشمن، تخریب از درون و از بین بردن اعتقادات، اخلاقیات، و تزلزل در خانواده‌ها را از برنامه های دشمن در مقابله جدید عنوان کرد.

رامین با بیان این که مباحث هسته ای قبل از 10 سال گذشته زیر نظر مستقیم ولی‌فقیه بود افزود: پیش از طرح مباحث هسته ای دولت‌مردان ایران از پیشرفت های چشمگیر فناوری‌ در ایران اطلاع دقیقی نداشتند.

معاون سابق مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:از ابتدای رهبری امام خامنه‌ای تاکنون پیشرفت تمامی علوم وفناوری ها در ایران در تمام عرصه‌ها به طور مستقیم زیر نظر ایشان بوده که نقش ایشان در مذاکرات هسته ای ودفاع از حقانیت ایران در سال های اخیر بسیار مشهود است.

وی در پایان اضافه کرد : گفتمانی که ولایت‌فقیه به جهانیان عرضه کرد عبارت از اسلام، تشیع و نایب امام زمان (عج) است که قدرتی جهانی در مواجهه با پیچیدگی‌های قدرت‌های مسلط جهانی به شمار می رود.

یادآور می شود این نشست این نشست سیزدهمین جلسه از سلسله نشست های مینای معرفت بود که به همت مرکز معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.