کدخبر:1147/920720

20 مهر 1392

پایان نخستین جشنواره ومسابقات ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان
با تجلیل ازگروه های برتر:
پایان نخستین جشنواره ومسابقات ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان
نخستین جشنواره و مسابقات ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات پنج شنبه گذشته با معرفی و تجلیل از گروه های برتر در دانشگاه صنعتی اصفهان خاتمه یافت.

در روز نخست مرحله نهایی این مسابقات که به همت مرکز تخصصی آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، 9 تیم راه یافته به این مرحله در قالب روش تسخیر پرچم یا (Capture the flag) ctf و با بررسی 13 چالش در حوزه های وب، رمزنگاری، جرم شناسی، نهان نگاری و کدنویسی امن به رقابت پرداختند.

در روز دوم این رقابت ها، چهار تیم برتر مرحله ctf، در قالب روش دفاع و حمله و در زمینه امن کردن سرورها و نصب نرم افزارهای کاربردی رقابت کردند که در نهایت تیم های Respinaa دانشگاه صنعتی شریف، Ui cert دانشگاه اصفهان و Baghali دانشگاه تربیت مدرس ضمن کسب رتبه های اول تا سوم، جوایز نقدی ارزشمندی دریافت کردند.

در حاشیه این رقابت ها کارگاه های تخصصی مانیتورینگ شبکه های سازمانی، اصول امن سازی سوئیچ و مسیریاب، معرفی حملات رایج در لایه دوم شبکه و پیاده سازی مدیریت آسیب پذیری در سازمان برگزار شد.

جشنواره و مسابقات ملی امنیت در فضای تبادل اطلاعات با هدف شناسایی توانمندی های کشور در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات و به منظور ساماندهی، آموزش، جذب و ارتقاء دانش متخصصان این حوزه و بهره گیری از توانمندی های آنان در جهت افزایش امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور برای نخستین بار به همت مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

شایان ذکر است: مرحله مقدماتی این جشنواره با محورهایی چون حمله به برنامه‌های کاربردی تحت وب، مهندسی معکوس، رمزنگاری، پنهان‌نگاری، جرم‌شناسی، کشف آسیب ‌پذیری و مهندسی اجتماعی تیرماه امسال بصورت برخط واز راه دور برگزار شده بود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.