کدخبر:0831/940718

18 مهر 1394

هم اندیشی دست اندرکاران فرهنگی دانشگاه های منطقه 6 دردانشگاه صنعتی اصفهان
با حضور معاونین و مدیران فرهنگی اجتماعی:
هم اندیشی دست اندرکاران فرهنگی دانشگاه های منطقه 6 دردانشگاه صنعتی اصفهان
نخستین نشست هم‌اندیشی معاونین و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه شش کشور با حضور کارشناسان مدیریت و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست هدف اصلی از برگزاری این گردهمائی را بررسی جایگاه قوانین و ضوابط در موضوع حجاب و عفاف و راهکارهای مناسب عملکرد در این حوزه عنوان کرد.

دکتر مهدی برنجکوب افزود: شناخت پیامدهای مثبت و منفی عملکرد در موضوع حجاب و عفاف، تأثیر قابل توجهی در بازدهی مناسب فعالیت‌ها در این بخش خواهد داشت.

وی با ارائه گزارشی از سیاست‌ها، نگرش‌ها و فعالیت‌های حوزه فرهنگ عمومی در دانشگاه صنعتی اصفهان، به بیان الزامات سیاست گذاری فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: توجه به اختیار و کرامت انسان‌ها، پرهیز از امنیتی کردن محیط، توجه به پیامدها در افزایش یا کاهش سرمایه اجتماعی افراد و جامعه و توجه به تکثر خرده‌فرهنگ‌ها از جمله مهم‌ترین الزامات سیاست گذاری فرهنگی در دانشگاه صنعتی اصفهان محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: توجه به تجربیات و حافظه تاریخی فرهنگی، توجه به نقش الگوهای عملی در دسترس مانند اساتید دانشگاه‌ها و همچنین توجه به اقتضائات مکانی و زمانی و شرایط مخاطبین از دیگر ملزومات سیاست گذاری فرهنگی در این دانشگاه به شمار می رود.

وی با اشاره به اهمیت نگرش‌های فرهنگی در برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، گفت: نگاه جامعه‌شناختی و کلان، نگاه حداکثری و فراگیر به فرهنگ، آسیب‌شناسی پدیده‌ها و مصون سازی فرهنگی، ایجاد بستر مناسب ارتباطات و تعامل سازنده جهت فرهنگ‌سازی، ترویج تفکر نقادانه، تعدیل انتظارات حداکثری از فرد به انتظارات حداقلی از جمع و نیز اکتفا به خطوط قرمز اصلی، نگرش‌های فرهنگی بسیار مهمی است.

برنجکوب در ادامه به تأسیس دفتر فرهنگ عمومی در دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد و گفت: ترویج اخلاق حسنه و زمینه سازی رشد معنوی و صیانت از ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی در دانشگاه، مهم‌ترین مأموریت این دفتر است.

وی ارتقاء مناسبات اجتماعی، شناخت ناهنجاری‌ها در شکل‌های رفتاری و آسیب‌شناسی و به‌کارگیری شیوه‌های فرهنگی متناسب با شرایط و شئون دانشگاهیان را مهم‌ترین اهداف در حال پیگیری توسط هستند دفتر فرهنگ عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد.

در ادامه این نشست کارشناسان مدیریت و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه شش کشور به بحث و بررسی پیرامون موضوع حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها پرداختند.

گفتنی است: این نشست هم‌اندیشی چهارشنبه گذشته و با حضور معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های صنعتی اصفهان،اصفهان، هنر اصفهان، مالک‌اشتر، کاشان، یزد، صنعتی گلپایگان، شهرکرد و مرکز آموزش عالی شهرضا در سالن کنفرانس ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.