کدخبر:1419/911216

16 اسفند 1391

همایش منابع طبیعی، آموزش و پژوهش در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
با حضور مدیران ومحققان منابع طبیعی استان:
همایش منابع طبیعی، آموزش و پژوهش در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
به مناسبت هفته منابع طبیعی همایش"منابع طبیعی،آموزش و پژوهش" صبح امروز با حضور مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، دانشجویان،استادان و جمعی از علاقه مندان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی این استان و لزوم توجه مسئولین کشوری و استانی به این موضوع، عملکرد اداره منابع طبیعی استان را با درنظر گرفتن منابع مالی، منابع انسانی و امکانات در مجموع مطلوب ارزیابی کرد.
محمد حسین شاملی با انتقاد از وضعیت تخصیص نیرو، اعتبارات مالی و رسیدگی به امور منابع طبیعی در استان اصفهان گفت: امروز دراین استان دست کم  به 500 کارشناس منابع طبیعی نیاز داریم اما در حال حاضر تنها 170 کارشناس در این بخش مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به این که استان اصفهان برای توسعه بخش کشاورزی با کمبود منابع آب مواجه است گفت: این عامل سبب شده تا هم اینک یک سوم اراضی کشاورزی این استان به صورت آیش کشت شود.
 شاملی با ارایه گزارشی از تحقیقات و تلاش های صورت گرفته پژوهشگران و فعالان جمعیت پیام سبز در بخش منابع طبیعی افزود: با پیگیری های انجام شده تاکنون موفق شده ایم کشاورزان بسیاری را به کشت انواع بذرهای متناسب با اقلیم مناطق گوناگون در استان اصفهان ترغیب نموده و از این محصولات به طور مناسب بهره برداری نمائیم.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین از ارائه طرح جامع منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در سال آینده خبر داد وگفت: امیدواریم با تصویب این طرح و اجرای آن به صورت قانون جامع منابع طبیعی، پیشرفت قابل توجهی در حفاظت مناسب و استفاده صحیح از منابع ارزشمند طبیعی کشور داشته باشیم.
در ادامه این مراسم رئیس هیأت مدیره جمعیت پیام سبز با انتقاد از عدم وجود نگاه واقع بینانه و همه جانبه در رابطه با منابع طبیعی در مدیران و سیاست گذاران کشورگفت: مشکلات و مسائل اداری، زمان و توان زیادی از همکاران اداره منابع طبیعی را هدر می دهد و کمبود منابع مالی کاهش انگیزه دانشجویان این رشته را به دنبال داشته است.
معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز به آمادگی این اداره جهت واگذاری زمین در قالب پروژه های منابع طبیعی اشاره کرد وگفت: در حال حاضر برای استفاده از تمام ظرفیت های کشاورزی در سراسر استان، امکان کارآموزی دانشجویان در برخی بخش های اداره کل منابع طبیعی وجود دارد.
معاون آبخیزداری منابع طبیعی نیز در این همایش با اشاره به این که 200 هزار هکتار از 370 هزار هکتار وسعت زاینده رود در استان اصفهان جاری است گفت: لازم است مسئولین اجرایی و سیاسی استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد برای حل مشکلات آبخیزداری این مناطق همکاری همه جانبه ای را با یکدیگر داشته باشند.
در پایان این همایش استادان و دانشجویان منابع طبیعی ضمن طرح پرسش های خود از مسئولین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان، پیشنهادهایی را به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت های موجود در این بخش ارائه نمودند.
توانایی کسب درآمد 500 میلیارد تومانی در سال با احیای تولید گز انگبین و بوته های گون گزی در استان، لزوم بازنگری جدی در سرفصل های دروس عملی برای دانشجویان این رشته جهت حضور مؤثر در طرح های عملیاتی و استفاده از ظرفیت های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دوران خدمت نظام وظیفه از جمله این پیشنهادات بود.
گفتنی است: این همایش که با استقبال قابل توجه دانشگاهیان همراه بود، با همکاری جمعیت پیام سبز، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان و دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان در سالن اجتماعات این دانشکده برگزار شد.

دیدگاه شما

بسیار بسیار عالی و کامل بود .

بسیار بسیار عالی و کامل بود . با تشکر از اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان وجمعیت پر تلاش پیام سبز.

You voted 3. Total votes: 477

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.