کدخبر:1524/940915

15 آذر 1394

همایش تبیین قیام امام حسین (ع) ونهضت عاشورا دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تلویزیونی
همزمان با ایام اربعین حسینی:
همایش تبیین قیام امام حسین (ع) ونهضت عاشورا دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تلویزیونی
همایش تبیین قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا، با حضور مسئولین و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه های استان اصفهان، مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این همایش با اشاره به جایگاه ویژه‌ و اثرگذار اربعین در فرهنگ مسلمین به‌ ویژه شیعیان، وقایعی که از ایام عاشورا تا اربعین رخ داد را تکمیل‌کننده رسالت عاشورا دانست و گفت: عزت و آزادگی مهمترین درسی است که بشریت از امام حسین (علیه السلام) آموخت و به این درس افتخار می کند.

دکتر مدرس هاشمی افزود: امام حسین (علیه السلام) جملات بسیار صریح و روشنی را در روزهای نزدیک به عاشورا و در روز عاشورا بیان کرده‌اند و این جملات حاکی از این است که این واقعه یک حادثه موردی و اتفاقی نبوده، بلکه واقعه ای برای رقم زدن تاریخ بشریت بوده است.

وی با تأکید بر این که اربعین درس عزت، آزادگی، وقار، صبر و انجام کار تا پایان را به ما می آموزد، گفت: به همین دلیل است که ما اربعین را گرامی می‌داریم و اگر قرار است همه ما در راستای فرهنگ عاشورا و اربعین کار کنیم باید بدانیم که فرهنگ اربعین، فرهنگ بیداری و جهل‌زدایی است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه دانشگاه ها را اولین خاکریز مبارزه با جهل و گمراهی دانست و افزود: خوشبختانه دانشگاه صنعتی اصفهان در طول حدود 40 سال فعالیت در حد توان و امکاناتش توانسته در جامعه اطراف خود و کشور تأثیرگذار بوده و علاوه بر تربیت متخصصینی متعهد، در تولید علم و رفع مشکلات کشور نیز جایگاه بسیار خوبی را داشته باشد.

مدرس هاشمی با ابراز خرسندی از کسب رتبه های خوب این دانشگاه در کشور و در سطح بین المللی، ارتباطات بین‌المللی را یکی از مهمترین راهبردهای این دانشگاه در سال‌های اخیر عنوان کرد وگفت: بر همین اساس نیز فعالیت‌های گسترده‌ای در حال انجام است.

وی کسب رتبه نخست دانشگاه صنعتی اصفهان در رابطه با پژوهش‌های مشترک با دانشمندان بین‌المللی در میان 5 دانشگاه صنعتی برتر کشور را افتخاری بزرگ و ناشی از عملکرد خوب و دلسوزانه اعضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشگاه قلمداد کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که در حوزه پذیرش دانشجو از سال 1391 دانشجویان غیرایرانی غیر بورسیه در دانشگاه صنعتی اصفهان پذیرش شدند، افزود: تمهیداتی برای تحصیل راحت تر این عزیزان در این دانشگاه‌ اندیشیده شده است که البته تا حالت ایده‌آل فاصله داریم و باید کار بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

مدرس هاشمی استفاده از دانشجویان همیار در ابتدای هر سال تحصیلی، برگزاری کلاس‌های تقویت بنیه علمی، معرفی دانشجوی نمونه غیرایرانی، مشاوره های خاص، برگزاری اردوهای متنوع و متعدد، فعالیت‌های ورزشی، هنری و همچنین توجه به امور رفاهی دانشجویان غیرایرانی را از جمله وظایف دانشگاه در قبال این دانشجویان عنوان کرد که فعالیت‌های خوبی در این زمینه‌ها انجام شده است.

وی افتتاح اولین دفتر بین‌المللی دانشگاه‌ صنعتی اصفهان در سلیمانیه عراق را گام بزرگی برای افزایش ارتباطات منطقه‌ای دانشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد تحولات خوبی در پذیرش دانشجویان غیرایرانی به لحاظ تعداد پذیرش دانشجو، رشته ها و برگزاری کلاس‌ها با توجه به مسائل خاص و ویژه این دانشجویان باشیم.

سخنرانی دانشجویانی از کشورهای عراق، لبنان و افغانستان برای معرفی فرهنگ بزرگداشت قیام عاشورا، اجرای برنامه توسط گروه تواشیح جانبازان دفاع مقدس و پخش کلیپ هایی با موضوع عزاداری اربعین حسینی از دیگر بخش های این همایش بود.

گفتنی است: در حاشیه برگزاری این همایش، نمایشگاهی با هدف معرفی فرهنگ عزاداری در کشورهای مسلمان، در قالب عکس، کتاب، فیلم و آثار هنری بر پا شد که با استقبال دانشجویان غیرایرانی حاضر در این همایش روبرو شد.

گزارش تلویزیونی...

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.