کدخبر:1704/920131

31 فروردین 1392

نماینده مجلس خبرگان رهبری به تبیین شاخص های رئیس جمهور اصلح پرداخت
با حضورآیت الله سید ابوالحسن مهدوی در دانشگاه صنعتی اصفهان:
نماینده مجلس خبرگان رهبری به تبیین شاخص های رئیس جمهور اصلح پرداخت
آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در نشستی با حضور جمعی از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان به تبیین برخی ویژگی های لازم برای رئیس جمهور آینده پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، عمده مسئولیت این نامگذاری را متوجه مراکز علمی کشور دانست و افزود: دانشجویان ودانشگاهیان بویژه فعالان فرهنگی دانشگاه ها بعنوان خواص جامعه می توانند با درگیر نمودن فکر مردم با نیازهای جامعه، در مسیر تحقق این شعار گام بردارند.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی به تعاریف گوناگون قابل طرح از فعالیت فرهنگی اشاره کرد وگفت: تعالی فکری جامعه بویژه در جهت فرهنگ دینی و مبتنی بر سبقه دینی از جمله وظایف گروه های فرهنگی است که ارزیابی فعالیت ها و به دست آوردن خروجی آن پس از یک زمان مشخص از الزامات این فعالیت فرهنگی می باشد.

وی حضور گسترده مردم در انتخابات را مصداق حماسه سیاسی دانست و ادامه داد: لازم است گروه های خودی و معتقد به نظام و فعالان فرهنگی در جهت افزایش مشارکت عمومی در انتخابات فعالیت نمایند.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این نکته که لازم است گروه های سیاسی در جهت اجماع، معرفی کاندیدای واحد و کاهش تعداد کاندیداهای ریاست جمهوری اقدام نمایند تصریح کرد: کاهش تعدد نامزدها درانتخابات ریاست جمهوری پیش رو، ضمن تسهیل روند انتخاب فرد اصلح، از شکستن آراء نیز جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان این که فعالیت های دانشگاه صنعتی اصفهان می تواند در راستای حماسه اقتصادی باشد افزود: هرنوع فعالیت سیاسی واقتصادی نیازمند پشتوانه فکری وعلمی است که در این حوزه افتخارات و دستاوردهای علمی دانشگاه صنعتی اصفهان همواره سبب افتخار برای ما و مجموعه نظام بوده است.

در ادامه این نشست عضو مجلس خبرگان رهبری به سؤالات تعدادی از فعالان دانشجویی و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان پاسخ گفت.

آیت الله مهدوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ویژگی های رئیس جمهور آینده بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب در برخورداری از نقاط قوت دولت فعلی و نداشتن نقاط ضعف آن گفت: جدیت وپشتکار دولت فعلی از جمله نقاط قوت این دولت است که نمود آن در برخی اقدامات از جمله موضوع مسکن قابل مشاهده می باشد.

وی در عین حال عملکرد این دولت در برخی اقدامات را ضعیف دانست واضافه کرد: دولت فعلی در برخی موارد توجه دقیق وقابل ملاحظه ای به خواسته های ولی فقیه نداشت که این اقدامات با توجه به ادعای تبعیت از ولایت فقیه توسط این دولت، قابل انتظار نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری کوتاهی در تورم اخیر را از دیگر نقاط ضعف دولت کنونی دانست و افزود: عدم انجام برخی اقدامات لازم بویژه در حوزه معیشتی مردم، ضمن بوجود آوردن مشکلاتی برای جامعه، سایر خدمات دولت را تحت الشعاع قرار می دهد.

آیت الله مهدوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عدم جداسازی نیروهای انقلاب تحت دوعنوان اصولگرا و اصلاح طلب، نیروهای خودی را افراد معتقد به چهار اصل اسلام، نظام، امام راحل و ولایت فقیه توصیف کرد و افزود: نیروهای قرار گرفته در این مجموعه ممکن است در سایر موارد اختلافاتی نیز داشته باشند اما در صورت عدم پذیرش این اصول بعنوان نیروی غیرخودی محسوب می شوند.

وی با اشاره به برخی اقدامات رئیس جمهور در قبال نظرات رهبری گفت: ولایتمداری صحیح آن است که در زمانی که حتی نظری مغایر با نظر ولی فقیه داشتیم نسبت به نظرات ایشان تمکین نمائیم.

وی همکاری نیروهای نظام در چهارچوب اصول چهارگانه ذکر شده را سبب اتحاد میان آنان دانست وتأکید کرد: لازم است نیروهای نظام ضمن حفظ وحدت وانسجام خود، در جهت اتفاق گروه ها به منظور معرفی نامزدهای اصلح برای انتخابات اقدام نمایند.

شایان ذکر است: این نشست به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان وبا حضور جمعی از فعالان دانشجویی، اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان این دانشگاه برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.