کدخبر:1003/910918

18 آذر 1391

نشست پرسش وپاسخ دانشجویان با رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد
با حضور جمع کثیری از دانشجویان ودر آستانه روز دانشجو:
نشست پرسش وپاسخ دانشجویان با رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد
نشست پرسش وپاسخ دانشجویان ورئیس دانشگاه صنعتی اصفهان،هفته گذشته درمسجد فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) این دانشگاه برگزار شد.

درابتدای این مراسم که خیل کثیری از دانشجویان دانشگاه حضور داشتند، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی اشاره کرد وافزود: این سخنان مجموعه ای از مهمترین اهداف راهبردی نظام یعنی پیشرفت مبتنی بر ارزش های اسلامی را نمایان می سازد.

دکتر همدانی گلشن با بیان ابعاد مختلف پیشرفت مبتنی برارزش های اسلامی در بیانات رهبرمعظم انقلاب تصریح کرد: این پیشرفت متفاوت با منطق مادی جهان غرب ویک جانبه نگری آنهاست ودر منطق اسلامی پیشرفت درعلم، اخلاق، عدالت، رفاه عمومی، اقتصاد، عزت واعتبار بین المللی وپیشرفت در استقلال سیاسی مهمترین مؤلفه های پیشرفت همه جانبه به شمار می رود.

وی پیشرفت در عبودیت وتقرب به خدای متعال را هدف غایی انقلاب اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب دانست واضافه کرد: دستیابی به این پیشرفت همه جانبه مستلزم برخورداری از ابزارهای گوناگون است که ثبات سیاسی کشور،هوشیاری وبصیرت، مسئولیت شناسی نخبگان، اتحاد، همدلی، برنامه ریزی، مسئولیت شناسی ومسئولیت پذیری از جمله این ابزارها می باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود:درون مایه ومحتوای این پیشرفت همه جانبه نیازمند نشاط، امیدآفرینی، خودباوری وگسترش روحیه کار وتلاش است و نظام علم وفناوری کشور، هم اینک نیازمند توجه به این نکات در جهت مقابله با توطئه دین زدایی وعلم زدایی دشمنان در دانشگاه ها می باشد.

همدانی گلشن سبک زندگی را بخش نرم افزاری تمدن اسلامی بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب قلمداد کرد و افزود: برخورداری ازفکر و ایدئولوژی وعدم تقلید از بیگانگان بویژه غرب از جمله راهکارها به منظور اصلاح سبک زندگی به منظور تحقق این پیشرفت ها می باشد.

وی برنامه ریزی جهت قرارگرفتن در مسیر پیشرفت همه جانبه در بخش های مختلف آموزش، پژوهش،فرهنگ، انضباط وبهینه سازی منابع به منظور دستیابی به اهداف بزرگ دانشگاه با استفاده از منابع موجود را از برنامه های مدیریتی دانشگاه صنعتی اصفهان طی سال های گذشته عنوان کرد.

در ادامه این مراسم دانشجویان با ارائه سوالات کتبی ونیز حضور در تریبون آزاد،پرسش های خود پیرامون مسائل مختلف را مطرح نمودند.

در ابتدا یکی از دانشجویان با حضور در تریبون آزاد، مشکلات ناشی از اجرای طرح جامع خدمات دانشگاهی در سلف دانشگاه و عدم تناسب دانشگاه های کشور در ارائه این خدمات را از جمله مهم ترین مشکلات صنفی دانشجویان عنوان کرد.

با طرح همین سؤال توسط یکی دیگر از دانشجویان، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان متولی امور اجرایی دانشجویان در تریبون حاضر شد وگفت: تغییر قیمت ونیز تغییر در ارائه خدمات تغذیه در روزهای پنج شنبه وجمعه بعنوان روزهای غیرآموزشی بر مبنای سیاست ها ودستورالعمل وزارتی وبا توجه به تکالیف دانشگاه ها در این زمینه صورت گرفته است.

دکتر داریوش سمنانی افزود: به منظور کمک به دانشجویان دربحث تغذیه، معاونت دانشجویی دانشگاه به صددرصد دانشجویان متقاضی وام تغذیه، این وام را پرداخت کرده است.

در ادامه این مراسم دانشجویان به طرح سوالاتی پیرامون نشست های فرهنگی، سیاسی، کرسی های آزاداندیشی و فضای تضارب آراء در دانشگاه پرداختند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به برگزاری 14کرسی آزاداندیشی در ترم جاری، این حرکت را شروعی مناسب از سوی مرکز معارف اسلامی دانشگاه عنوان کرد وافزود: با ورود تشکل های دانشجویی به این عرصه و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی توسط ایشان، شرایط بهتری به منظور تضارب آراء بر مبنای عقلانیت وآئین نامه برگزاری این کرسی ها در دانشگاه فراهم خواهد شد.

وی افزود: هیأت کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه متعهد است که بر مبنای آئین نامه مصوب وزارت علوم به هیچ یک از موافقان ومخالفان حاضر در این کرسی ها تعرضی نخواهد شدو بنده ضمانت این تعهد جهت حضور تمامی متقاضیان موافق و مخالف موضوعات مطروحه به منظور اظهار نظر در این کرسی ها درچهارچوب آئین نامه کرسی های آزاد اندیشی را بر عهده خواهم گرفت.

اعزام دانشجویان دکتری به خارج از کشور ونیز بهره مندی آنان از تسهیلات اعتباری به منظور انجام پایان نامه خود سؤال یکی دیگر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان از رئیس این دانشگاه بود که همدانی گلشن در پاسخ گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه به شکل های مختلف در اختیار استادان ودانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار می گیرد که با هدفمند شدن پرداخت مقرری به دانشجویان دکتری، گذراندن امتحان جامع و ورود به دوره پژوهش در یک محدوده زمانی معین، استخراج مقاله های علمی پژوهشی از پایان نامه ودفاع از رساله در یک زمان منطقی از جمله فاکتورهای تخصیص مقرری به دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با برگزاری جلسه ای میان مسئولین پژوهشی، تحصیلات تکمیلی وروابط بین الملل دانشگاه، نحوه اعزام دانشجویان دکتری برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور وتخصیص بودجه به ایشان نیز مشخص گردیده که روند اجرایی آن نیز آغاز شده است.

در بخش دیگری از این نشست رئیس دفتر فنی دانشگاه با حضور در پشت تریبون، به سؤالات طرح شده در موضوعاتی چون حمل ونقل، مسائل مربوط به انرژی و برخی مباحث مرتبط با طرح های عمرانی دانشگاه پاسخ داد.

مهندس سید فرهاد قادریان گفت: کمیته مدیریت انرژی دانشگاه طی مدت اخیر بصورت هفتگی تشکیل شده است که کسب عنوان نخست استان در بخش صرفه جویی در مصرف برق در میان تمامی سازمان های دولتی وخصوصی در سال گذشته از جمله دستاوردهای این کمیته می باشد.

وی افزود: با ارتقاء زیرساخت های تأسیساتی در سایر قسمت های دانشگاه، انتظار می رود در سال جاری نیز در بخش زیادی از هزینه های ناشی از مصرف انرژی در ابعاد گوناگون صرفه جویی قابل توجهی صورت پذیرد.

قادریان به افزایش هزینه شرکت واحد به منظور سرویس دهی در بخش حمل ونقل دانشگاهیان درسال جاری اشاره کرد وافزود: با نظر مساعد مدیریت دانشگاه، برنامه ریزی ها به منظور استمرار ارائه خدمات حداکثری در این زمینه تدارک دیده شده است.

در این نشست که قریب به 2 ساعت و30 دقیقه به طول انجامید موضوعاتی در زمینه رویکرد آزاداندیشی در دانشگاه، تبعات ناشی از برخی تصمیمات درحوزه دانشجویی، نحوه نظارت بر تشکل ها ونشریات دانشجویی، مسائل صنفی و... توسط دانشجویان مطرح و رئیس دانشگاه به آنها پاسخ داد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.