کدخبر:1412/920920

20 آذر 1392

نشست صمیمانه دانشجویان مقطع کارشناسی با سرپرست ومعاونین دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
با حضور معاونین آموزشی، فرهنگی اجتماعی و دانشجویی:
نشست صمیمانه دانشجویان مقطع کارشناسی با سرپرست ومعاونین دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
نخستین نشست عمومی سرپرست دانشگاه، معاونین آموزشی، فرهنگی اجتماعی ودانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه، عصر روز گذشته در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست، آشنایی با مشکلات و مسائل دانشجویان و ایجاد همفکری بیشتر و ارتباط نزدیک تر مسئولین دانشگاه با آن ها را دو هدف مهم برگزاری این نشست ها دانست و گفت: امیدواریم با دریافت پیشنهادهای مناسب از سوی دانشجویان و اجرایی شدن این نظرات، دانشگاه صنعتی اصفهان در جهت رشد بیش از پیش گام بردارد.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با اشاره به این که از ابتدای شروع به کار هیأت رئیسه جدید، مشکلات و مسائل دانشگاهیان به خوبی به مسئولین دانشگاه منتقل شده و در این باره تجزیه و تحلیل خوبی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: دانشجویان با ارائه نظرات و پیشنهادات سازنده، در جهت ارتقاء بیش از پیش این دانشگاه مسئولین را یاری نمایند.

سوالات، انتقادات ودرخواست های دانشجویان مقطع کارشناسی

در ادامه این نشست چند تن از دانشجویان به نمایندگی از دیگر دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی اصفهان با ارائه نقطه نظرات و انتقادات خود، برخی مطالبات دانشجویان این مقاطع در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، صنفی و رفاهی و ... را مطرح کردند.

افزایش کیفیت غذای سلف ها، ارتقاءکیفیت و امکانات سیستم حمل و نقل عمومی، رسیدگی مناسب تر به خوابگاه های دانشجویی شامل زیبا سازی و بهداشت عمومی در خوابگاه ها و ارتقاء کیفیت دسترسی به اینترنت از جمله موضوعات مورد تقاضا به منظور ارتقای سطح حوزه رفاهی دانشجویان کارشناسی بود که توسط این دانشجویان مطرح شد.

همچنین برنامه ریزی واجرای طرح هایی که موجب هموارتر شدن راه ارتباط صنعت با دانشگاه می گردد و تلاش به منظور ارتقای خدمات فرهنگی به دانشجویان نیز از جمله مهمترین مطالبات پژوهشی و فرهنگی مطرح شده توسط دانشجویان حاضر در این نشست بود.

تشریح اهداف و برنامه های یکساله معاونت دانشجویی

در ادامه این نشست سرپرست و معاونین آموزشی، فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن پاسخگویی به سؤالات طرح شده، پیرامون حوزه های کاری مرتبط مطالبی را بیان کردند.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با ابراز امیدواری مبنی بر سرعت گرفتن روند حل مشکلات طرح شده در این نشست، به تشریح اهداف و برنامه های یکساله معاونت دانشجویی این دانشگاه برای دانشجویان پرداخت.

دکترکلانتری به نقش مؤثر سرپرست های دانشجویی دانشکده ها در رسیدگی به امور دانشجویان اشاره کرد و گفت: شورای صنفی دانشجویان به عنوان یکی از مهمترین بازوهای انتقال نظرات و ارائه مسایل و مشکلات دانشجویان به مسئولین دانشگاه در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد.

وی افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی در نظر گرفته شده در ترم آینده، درصدد هستیم تا در ابتدا مشکلات مربوط به دسترسی و سرعت استفاده از اینترنت در خوابگاه های دانشجویی مرتفع شده و در فازهای بعدی نیز امکان استفاده از اینترنت در تمام نقاط دانشگاه صنعتی اصفهان فراهم گردد.

ایجاد فضای پر نشاط و سازنده فرهنگی؛ اصلی ترین هدف

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز ایجاد فضای پر نشاط و سازنده فرهنگی که موجب ایجاد انگیزه بیشتر در دانشگاهیان شود را اصلی ترین هدف این معاونت در محیط دانشگاه دانست و تأکید کرد: پژوهش و آموزش بدون داشتن روح و انگیزه متعالی لزوماً اثربخشی مطلوب را برای دانشجویان به دنبال نخواهد داشت.

دکتر برنجکوب در پاسخ به سؤالی پیرامون کمک دانشگاه به نشریات دانشجویی مستقل گفت: ما همواره به دنبال حمایت مادی و معنوی از نشریات دانشجویی برای ایجاد فضایی به منظور شنیدن صداهای مختلف در دانشگاه صنعتی اصفهان هستیم.

تضارب آراء و عرضه نظرات گوناگون موجب رشد دانشگاه می شود

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در بخش دوم سخنان خود با اشاره به این که استادان و دانشجویان این دانشگاه در حال حاضر مشغول کار بر روی 50 طرح صنعتی مهم هستند گفت: از این تعداد شش طرح در زمره طرح های کلان ملی به شمار می آید.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی پتانسیل ارتباط با صنعت در دانشگاه صنعتی اصفهان را بیشتر از وضعیت کنونی عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا با برنامه ریزی مناسب این روند را بهبود بخشیده و ارتباط با صنعت را گسترش دهیم.

وی در ادامه با تأکید بر این که حیثیت دانشگاهیان در گرو فکر کردن است، تضارب آراء و عرضه نظرات گوناگون را موجب رشد دانشگاه دانست و اظهار کرد: نظر هیأت رئیسه نیز بر ایجاد فضای باز فکری و فرهنگی برای دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان است.

مدرس هاشمی اظهار نظر مستقیم و آزادانه در مورد مسایل صنفی و دانشجویی را اولیه ترین حق دانشجویان عنوان کرد و افزود: دانشگاهیان خود باید فرهنگ آزاد اندیشی را به دور از هرگونه افراط و تفریط در جامعه ایجاد نمایند، چرا که داشتن قدرت تحلیل از بارزترین خصویات دانشجویان و استادان در مقایسه با دیگر مردم جامعه است.

وی با بیان این که مشکلات فرهنگی هیچ گاه صرفاً با ابلاغ آیین نامه و دستورات قانونی اصلاح نخواهد شد به حساسیت حفظ حجاب و عفاف و ارتباط دختر و پسر اشاره کرد و گفت: در موضوع حجاب و عفاف باید قوانین عرفی و شرعی را در نظر گرفت و همچنین با در نظر قرار دادن شأن دانشجویان با این موضوع مواجه شد.  

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان به بخش دیگری از مطالبات دانشجویان پیرامون سیستم حمل و نقل عمومی در این دانشگاه اشاره و اظهار امیدواری کرد تا با تأمین بودجه مناسب، ارائه خدمات در این بخش ارتقاء یابد.

شایان ذکر است: در این نشست که اولین جلسه عمومی دانشجویان کارشناسی و هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان در سال جاری بود، سؤالات مکتوب طرح شده توسط حاضرین به منظور بررسی بیشتر و اخذ تصمیمات لازم به مسؤلین دانشگاه ارائه شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.