کدخبر:0916/920902

2 آذر 1392

نشست صمیمانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
با حضور معاون آموزشی و سرپرست تحصیلات تکمیلی:
نشست صمیمانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
نخستین نشست عمومی سرپرست دانشگاه، معاون آموزشی و سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست صمیمی با ابراز خوشحالی از حضور دانشجویان در این جلسه، ارتقا و نهادینه شدن فرهنگ گفت و شنود را یکی از سرفصل های کاری مهم هیأت رئیسه این دانشگاه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با شنیدن نظرات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان، گام های مؤثری را در ارتقای بیشتر سطح علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان برداریم.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی هدف اصلی از برگزاری این نشست را گفتگوی رودررو و مستقیم دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مسئولین دانشگاه عنوان کرد و با اعلام این که این سلسله نشست ها با دانشجویان کارشناسی نیز برگزار خواهد شد افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی همکاران اساتید دانشگاه در امور پژوهشی هستند و می توانند کمک های قابل توجهی در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی به دانشگاه ارائه نمایند.

در ادامه این نشست چند تن از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به نمایندگی از دیگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان با ارایه نظرات خود، برخی مطالبات دانشجویان این مقاطع در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، صنفی و رفاهی و... را مطرح کردند.

سؤالاتی پیرامون ارائه مقاله پژوهشی درقبال کسب دو نمره در پایان نامه کارشناسی ارشد، تشکیل گروه های آموزشی در برخی رشته های مقطع دکتری، سؤال پیرامون آیین نامه استفاده از امکانات آموزشی و پژوهشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، تدوین منشور حقوق معنوی اساتید و دانشجویان درقبال یکدیگر، افزایش بودجه های پژوهشی، افزایش تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی دانشکده ها و مشکلات ناشی از تأخیر در تعمیر وسایل آزمایشگاه ها، تقویت ارتباطات بین دانشگاهی و انتقاد از روند افزایش پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی بدون در نظرگرفتن امکانات پژوهشی و آموزشی و ... از جمله مهمترین مطالبات آموزشی و پژوهشی مطرح شده توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این نشست بود.

همچنین مسائل مربوط به مقرری دانشجویان مقطع دکتری، ارتقاء کیفی و کمی اینترنت و سهولت بهره برداری از آن در خوابگاه ها، سؤال پیرامون نرخ اجاره بهای خوابگاه های دانشجویان متأهل، افزایش سرویس دهی واحد نقلیه دانشگاه برای ساعات پر رفت وآمد و ... نیز از جمله موضوعات مطرح شده برای ارتقای سطح حوزه رفاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود که توسط دانشجویان مطرح شد.

 در ادامه این نشست سرپرست دانشگاه، معاون آموزشی و سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن پاسخگویی به سؤالات طرح شده، پیرامون حوزه های کاری مرتبط مطالبی را بیان کردند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که ارایه نظرات و پیشنهادات دانشگاهیان تأثیر بسیار مثبتی در رفع دغدغه های مشترک مسئولین و دانشجویان خواهد داشت، به موضوع پرداخت مقرری های دانشجویان دکتری اشاره کرد و گفت: این پرداخت های مالی به صورت مرحله ای انجام خواهد شد.

دکتر قاسم مصلحی با تأکید بر لزوم قدردانی از زحمات و دستاوردهای مسئولین گذشته این دانشگاه، انتخاب اساتید مناسب با سطح علمی خوب در دوره های آموزشی را یکی از مهمترین توقعات دانشجویان دانست و گفت: در شهریور ماه گذشته 980 پرونده درخواست برای عضویت در هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان دریافت شده است که با دقت نظر فراوان در ابعاد علمی، آموزشی، پژوهشی و انسانی در پایان تعداد محدودی به عنوان اعضای جدید هیأت علمی این دانشگاه پذیرفته خواند شد.

سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در ادامه با اشاره به این که دانشگاه صنعتی اصفهان نیز مانند سایر دانشگاه های کشور در رابطه با ضوابط پایان نامه ها و بورسیه تحصیلات تکمیلی تابع قوانین وزارت علوم است گفت: بهترین روش برای عدم مواجهه با مشکلات احتمالی، مطالعه کامل آیین نامه های مصوب در ابتدای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی  و برنامه ریزی و حرکت منطبق بر این قوانین است.

دکتر فرشید نوربخش با بیان این که حضور در فرصت مطالعاتی از سال 1382 تا کنون فرصت بسیار مناسبی را برای حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه های بین المللی خارج از کشور و ارتقای توانایی ها و تجربیات آنان فراهم آورده است گفت: در سال 1390 تعداد 67 دانشجوی دکتری با آرامش خاطر از امکان فرصت مطالعاتی بهره برده اند اما در سال گذشته، کاهش تدریجی بودجه این بخش، کاهش اعزام ها را به دنبال داشت که امیدواریم با برطرف شدن مشکلات مالی روال فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان مقطع دکتری بهبود یابد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در بخش دوم سخنان خود با ابراز خرسندی از کیفی بودن مطالبات دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اولین قدم در روابط میان اساتید و دانشجویان در امور پژوهشی و آموزشی را تمرین گفت وگو کردن دانست و گفت: باید فرهنگ خوب شنیدن، خوب گفتن و خوب فکر کردن در تمام دانشگاهیان ارتقا پیدا کند.

دکتر مدرس هاشمی با تأکید بر لزوم واقعی تر کردن انتظارِ دانشجویان از اساتید افزود: کلیه اساتید نیز موظفند تا حداقل های آموزشی و پژوهشی را در قبال دانشجویان انجام دهند.

وی به بخش دیگری از مطالبات دانشجویان پیرامون مشکلات مربوط به استفاده از اینترنت اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: درآینده نزدیک ضمن ارتقای پهنای باند و سرعت اینترنت در دانشگاه صنعتی اصفهان مشکل اینترنت خوابگاه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز مرتفع گردد.

وی همچنین در پایان با اعلام این که بودجه لازم برای دسترسی به پایگاه های اطلاعات علمی دنیا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حال فراهم شدن است گفت: مسئولین پژوهشی و مالی دانشگاه در حال پیگیری به منظور ایجاد امکان بهره برداری از پایگاه های اطلاعاتی در آینده نردیک هستند.

گفتنی است: در این نشست که اولین جلسه مشترک دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در سال جاری بود، سؤالات مکتوب طرح شده توسط حاضرین به منظور بررسی بیشتر و اخذ تصمیمات مقتضی به مسؤلین دانشگاه ارائه شد.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.