کدخبر:1550/921015

15 دی 1392

نشست صمیمانه اعضای هیأت علمی با سرپرست و معاونین دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تصویری
با حضور اعضای هیأت علمی:
نشست صمیمانه اعضای هیأت علمی با سرپرست و معاونین دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تصویری
نخستین نشست سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان، با اعضای هیأت علمی این دانشگاه، عصر روز گذشته در مجتمع آموزشی و فرهنگی اردیبهشت برگزار شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست، با تبریک آغاز ماه ربیع الاول و تجلیل از تلاش ها وخدمات یکایک اعضای هیأت علمی این دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست را مباحثه آزاد پیرامون مسایل مختلف دانشگاه و شنیدن نظرات و پیشنهادات اعضای هیأت علمی برای ارتقای وضعیت دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با تأکید بر لزوم نگاه بلند مدت به وضعیت دانشگاه صنعتی اصفهان برخی اقدامات انجام شده در مدت چهار ماه فعالیت مدیریت جدید در این دانشگاه را تشریح کرد وگفت: انتخابات ریاست دانشکده ها، رسیدگی به مسایل آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، اداری، مالی و فرهنگی از جمله بخش هایی بود که در این مدت به آنها پرداخته شده است.

وی در ادامه اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان را سرمایه های اصلی دانشگاه دانست و افزود: لازمه پیشرفت و توسعه دانشگاه صنعتی اصفهان استفاده حداکثری از نظرات و پیشنهادات متخصصان درون و بیرون از دانشگاه است و تشکیل مستمر این جلسات نیز در دستیابی به این موضوع بسیار کارگشا خواهد بود.

مدرس هاشمی با تأکید بر لزوم نقد عملکرد مدیریت دانشگاه در این گونه جلسات تصریح کرد: مطمئناً نظرات اعضای هیأت علمی با داشتن نگاهی بلند مدت، در ارتقای وضعیت دانشگاه صنعتی اصفهان مشهودتر خواهد بود.

در ادامه این نشست چند تن از اعضای هیأت علمی به نمایندگی از دیگر استادان دانشگاه صنعتی اصفهان با ارائه نقطه نظرات و انتقادات خود، پیشنهادهایی را در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، صنفی رفاهی، ارتباط با صنعت و ...  مطرح کردند.

بازنگری در برنامه ریزی ها و ارتباط مؤثرتر میان دانشگاه صنعتی اصفهان و بخش تولید، مشارکت جمعی در تصمیم گیری ها، واگذاری اختیارات بیشتر به دانشکده ها، توانمندسازی دانشگاه صنعتی اصفهان در چند رشته مشخص برای مطرح شدن در ایران و دیگر کشورهای جهان، ایجاد زمینه و انگیزه مناسب برای جذب دانشجویان مستعد دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلیِ این دانشگاه، توسعه رشته های بین رشته ای، احیای انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان و استفاده از توانایی های اعضای آن برای ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی این دانشگاه، امضای تفاهمنامه با وزاتخانه های مختلف برای همکاری های پژوهشی و تحقیقاتی، تشکیل اتاق های فکر در دانشکده ها و استفاده مناسب از تجربیات ارزشمند اساتید بازنشسته در برنامه ریزی های آینده و لزوم تغییر منابع تأمین مالی دانشگاه ها از دولت به سمت تأمین این منابع توسط خودِ دانشگاه، از جمله مهمترین پیشنهادات و مطالبات پژوهشی و آموزشی مطرح شده توسط اساتید حاضر در این نشست بود.

برنامه ریزی مناسب برای توسعه فرهنگی دانشکده ها، لزوم ارتقای علمی، معرفتی و اداری اعضای کادر اجرایی و کارکنان دانشگاه درکنار اعضای هیأت علمی، تقویت پژوهشی و فرهنگی انجمن های علمی، اجرای کرسی های آزاداندیشی و ایجاد فضای سیاسی مناسب برای بیان آزادانه نظرات مختلف، فراهم نمودن فضایی بانشاط و پر امید برای دانشگاهیان و همچنین تعامل بیشتر مسئولین دانشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین وزارت علوم به منظور ارتقای سطح فرهنگی و سیاسی دانشگاه صنعتی اصفهان دیگر دیدگاه هایی بود که توسط اعضای هیأت علمی مطرح شد.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در بخش دوم سخنان خود با اشاره به این که در چند ماه اخیر اقداماتی درجهت حرکت به سمت برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت دانشگاه انجام شده است، گفت: برنامه کوتاه مدت بخش های پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی آماده شده و قسمت های آموزشی، اداری و مالی نیز در حال تدوین است.

وی در ادامه با تأکید بر این که کارگاه های توانمندسازی اعضای هیأت علمی با رویکردی جدید ادامه خواهد یافت، افزود: احیای کمیته شادابی و نشاط دانشجویان و افزایش امکانات رفاهی مناسب برای اعضای هیأت علمی جهت ایجاد فضایی پر نشاط در دانشگاه صنعتی اصفهان در دستور کار قرار دارد.

مدرس هاشمی در پایان با بیان این که برگزاری مناظره های بدون تنش و تشنج و همچنین برپایی صحیح کرسی های آزاداندیشی به ایجاد فضای مناسب سیاسی و فرهنگی کمک خواهد نمود گفت: هیات نظارت بر تشکل ها نیز با هدف ایجاد تعادل در فضای سیاسی دانشگاه مشغول فعالیت است.

گفتنی است: این نشست، نخستین جلسه عمومی اعضای هیأت علمی و هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان بود که با استقبال چشمگیر اعضای هیأت علمی این دانشگاه در مجتمع آموزشی و فرهنگی اردیبهشت برگزار شد.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.