کدخبر:1353/940614

14 شهريور 1394

نشست شبکه معاونان پژوهش وفناوری دانشگاه های منطقه 6 دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
برای نخستین بار:
نشست شبکه معاونان پژوهش وفناوری دانشگاه های منطقه 6 دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
نخستین نشست شبکه معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های منطقه 6 کشور، صبح امروز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست تبادل نظر پیرامون مسائل پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشکده‌ها، پارک‌های علمی و فناوری، بنیادها، سازمان‌ها و مراکز آموزشی منطقه 6 کشور را مهم‌ترین هدف برگزاری این نشست عنوان کرد.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود: معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این نشست به بررسی اقدامات انجام گرفته در زمینه بیانیه چهل و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برنامه های راهبردی در راستای سند علم و فناوری کشور، جهاد مستمر علمي با هدف كسب مرجعیت علمي و فناوري در جهان، ارتقاء جايگاه جهاني كشور در این عرصه و تبديل ايران به قطب علمي و فناوري جهان اسلام، توسعه علوم پايه و تحقیقات بنیادي، تولید علم و توسعه نوآوري و نظريه پردازي، دستیابي به علوم و فناوري هاي پیشرفته و بهینه سازي عملكرد و ساختار نظام آموزشي و تحقیقاتي كشور را از جمله مهمترین برنامه های سند علم و فناوری کشور عنوان کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: حاكمیت مباني، ارزش ها و اخلاق اسلامي در نظام آموزش عالي و تحقق دانشگاه اسلامي، تقويت عزم ملي و افزايش درك اجتماعي نسبت به اهمیت توسعه علم و فناوري، ايجاد تحول در ارتباط میان نظام آموزش عالي با ساير بخش ها، گسترش همكاري و تعامل سازنده در حوزه علم و فناوري با ساير كشورها و مراكز علمي و فني معتبر منطقه اي و جهاني به ويژه جهان اسلام، همراه با تحكیم استقلال كشور از دیگر مهمترین برنامه های این سند ملی می باشد.

ابطحی با اشاره به توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان، ارتقاء 78 پله ای رتبه این دانشگاه در شاخص مرجعیت علمی و کسب رتبه نخست در بین دانشگاه های ایران، ارتقاء 10 پله ای رتبه دانشگاه در شاخص دیپلماسی علمی، ارتقاء شاخص IF نشریه بین المللی JAFM از 505 هزارم در سال 2013 به 746 هزارم در سال 2014، همکاری با IPM، رشد فعالیت ها و توجه به کرسی ها و طرح های پژوهشی علوم پایه و تحقیقات بنیادی را بخشی از فعالیت های دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی عنوان کرد.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه های فناوری زیستی، الکترونیک، اطلاعات و ارتباطات، نانو، انرژی، محیط زیست و ایمنی، مدیریت آب و فناوری هوافضا؛ این برنامه ها را در راستای دستیابي به علوم و فناوري هاي پیشرفته مطابق با سند علم و فناوری کشور ارزیابی کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان تربیت نیروهای انسانی خلاق، توسعه علمی، ثروت آفرینی وحفظ منابع طبیعی را مهمترین برنامه های دانشگاه ها و پژوهشگاه های نسل سوم قلمداد کرد.

ابطحی افزود: توجه به پژوهش های مأموریت گرا و جهت دار و توقف فعالیت های بی ثمر درحوزه پژوهش، افزایش اثربخشی و کارآیی فعالیت های پژوهشی و فناوری اعضای هیأت علمی، استفاده بهینه از منابع موجود، فراهم نمودن زمینه لازم جهت برنامه ریزی مدون و دقیق اعضای هیأت علمی، بسترسازی مناسب برای ایجاد ارتباط سالم با صنایع و دستگاه های اجرایی برای انجام تحقیقات موردنیاز، تقویت زیرساخت های پژوهش و فنآوری دانشکده ها، توجه به موقعیت خاص دانشگاه و تعامل مناسب با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از جمله برنامه های این دانشگاه برای رسیدن به اهداف ذکر شده است.

در ادامه این نشست، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه 6 کشور به تبادل نظر در پیرامون مسائل پژوهشی و فناوری و ارائه برنامه های پیشنهادی در این حوزه پرداختند.

گفتنی است: در تقسیم بندی جدید منطقه 6 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور؛ استان های یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری با حضور دانشگاه های صنعتی اصفهان، یزد، هنر اصفهان، کاشان، شهرکرد، آیت الله حائری، اردکان و دانشکده های فنی و مهندسی گلپایگان، هنر نائین، منابع طبیعی و علوم زمین آران و بیدگل قرار دارند.

همچنین پارک های علم و فناوری استان های یزد، چهار محال و بختیاری، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، مرکز آموزش عالی خوانسار، مرکز آموزش عالی دولتی شهید مدرس شهررضا، مجتمع آموزش عالی فارسان و دانشگاه های غیر انتفاعی نیز در منطقه 6 دانشگاهی کشور هستند.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.