کدخبر:1437/911130

30 بهمن 1391

نشست دانشجویی" انتخاب اصلح در انتخابات ریاست ‌جمهوری" در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
با حضور وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:
نشست دانشجویی" انتخاب اصلح در انتخابات ریاست ‌جمهوری" در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
عصر روز گذشته نشست دانشجویی با عنوان "انتخاب اصلح در انتخابات ریاست ‌جمهوری" با سخنرانی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

محمد حسین صفار هرندی در این نشست با اشاره به خسارت های مادی و معنوی که فتنه 88 برای کشور به دنبال داشت گفت: آنچه در فتنه 88 اتفاق افتاد محصول کینه‌های انباشته شده دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی مانند آمریکا و دست‌نشانده‌های آنها بود که همیشه به طور علنی و رسمی دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرده‌ا‌ند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قسمتی از این مسئله نیز بر عهده افراد ضد انقلاب‌ مانند گروه‌های سلطنت‌طلب و منافقان بود که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی راه خود را از جمهوری اسلامی ایران جدا کردند.

وی در ادامه با تاکید بر این که ایران به شکل‌های مختلف مانع تحقق منافع آمریکا در منطقه شده است گفت: در طول سال های پس از وقایع 88، انگیزه‌های مستکبران برای دشمنی با انقلاب اسلامی ایران افزایش یافته است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اتفاقات خاورمیانه عربی به خصوص در لبنان و فلسطین دشمن را بیش از پیش حساس کرده است، موضوع مخابره تصاویر تأسیسات اتمی اسرائیل توسط هواپیمای بدون سرنشین حزب‌الله هیمنه نفوذناپذیری اسرائیل را شکست و انگیزه دشمنان برای مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی ایران در جهان دو چندان کرد.

وی با بیان اینکه ایران با این اقدامات سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا در غرب و منطقه خاورمیانه را به چالش کشیده است، گفت: شدت بخشیدن به تحریم های اقتصادی در راستای ایجاد توطئه جدیدی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی در انتخابات آینده است.

صفار هرندی افزود: به اعتراف دشمنان گزینه تحریم به تنهایی توانایی متزلزل کردن اراده نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد و تنها وسیله‌ای برای ایجاد بحران اجتماعی و ایجاد فاصله میان سران نظام و مردم است؛ و البته دشمنان به اعتراف خود از این طرح و ارزیابی خود نیز نتیجه نگرفتند و ایران در حال دور زدن تحریم‌ها، دنبال کردن منافع خود و وفق یافتن با شرایط جدید است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد فتنه از داخل در انتخابات آینده را منتفی دانست و گفت: شرایط محیط انتخابات آینده آرام است و با فتنه، آشوب و فضای امنیتی همراه نخواهد بود اما لازم است همگی مراقب توطئه‌های بیگانگان باشیم.

وی افزود: دشمنان هیچ‌گاه از دشمنی با نظام جمهوری اسلامی دست بر نمی دارند و اکنون استفاده از فرصت دموکراسی را به عنوان گزینه جدید خود برای دشمنی با ایران پیش رو دارند.

وی تاکید کرد: بر خلاف سال‌های گذشته اکنون ایده بازگشت به حاکمیت در درون اصلاح‌طلبان شکل گرفته تا بتوانند به هر قیمتی در انتخابات آینده شرکت کنند.

صفار هرندی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات آینده نیز حداکثری است، گفت: ارزیابی از نظرسنجی‌های مختلف سراسری در فاصله چهار تا پنج ماه گذشته نشان از حرکت رو به رشد مردم و اقبال آنها به شرکت در انتخابات آینده است.

وی در ادامه افزود: هیچ‌کدام از دوره‌های سازندگی، تثبیت انقلاب، بازسازی کشور، دوره توسعه سیاسی و اصلاحات را نمی‌توان به صورت مطلق به زیر سوال برده و یا تایید کرد چرا که برآیند کار تمام این دولت‌ها مثبت بوده و ایران همواره مسیر رو به تعالی را پیموده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آقای احمدی نژاد پدر گفتمان اصولگرایی نیست بلکه مولود آن است، گفت: این گفتمان شامل مبانی مانند عدالت، مبارزه با تبعیض و ثروت‌های باد آورده است که احمدی‌ نژاد این گفتمان را در سال84 برجسته‌تر کرد اما این گفتمان اختراع احمدی‌نژاد نیست، بنابراین اگر وی مشکلی داشته باشد گفتمان بر جای خود باقی می‌ماند، چرا که شاهد هستیم احمدی‌نژاد از برخی مواضع و عقاید سال 84 خود عقب‌نشینی و آیین دوست‌یابی و دشمن‌شناسی وی تغییر کرده است.

صفار هرندی درباره دو شرط مهم در انتخابات اظهار داشت: افرادی که قرار است در انتخابات شرکت کنند باید به صراحت اعلام کنند که اگر نتیجه انتخابات به نفع آنها نباشد آن را بدون اعتراض می‌پذیرند.

گفتنی است این نشست دانشجویی همراه با تریبون آزاد وبه همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.