کدخبر:1449/920624

24 شهريور 1392

نخستین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
به همت دانشکده منابع طبیعی:
نخستین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
نخستین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین هفتم و هشتم آبان ماه امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

رئیس این کنفرانس با اعلام خبر فوق گفت: به دنبال تأسیس دفتر نمایندگی ایران انجمن جهانی اکولوژی سیمای سرزمین(IALE-Iran) در سال گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان، اولین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین همراه با نشست سالیانه این انجمن، 8 و 9آبان در این دانشگاه برگزار می شود.

دکتر نصراله محبوبی هدف از برگزاری این کنفرانس را گسترش و ترویج دانش اکولوژی سیمای سرزمین در ایران دانست و افزود: ایجاد فرصتی مناسب جهت تبادل نظر میان پژوهشگران، متخصصین، دانشجویان و فعالان در عرصه­ ی منابع طبیعی با رویکرد سیمای سرزمین، معرفی فعالیت­های این انجمن بین المللی وجذب اعضای فعال از میان استادان، دانشجویان و دیگر علاقه مندان از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس می باشد.

وی تنوع زیستی و حفاظت در مقیاس سیمای سرزمین (ژنتیک، طرح ریزی حفاظت، گونه های غیربومی و..)، تغییرکاربری اراضی، ارزیابی و مدیریت سیمای سرزمین، اقتصاد، سیاست گذاری، مسائل اجتماعی، حقوق و مشارکت های مردمی در مدیریت پایدار سیمای سرزمین و تغییرات اقلیمی و نقش آن بر ساختار و عملکرد اکوسیستم ها را از جمله محورهای برگزاری این کنفرانس عنوان کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فرهنگ سازی به منظورحفاظت از چشم اندازهای طبیعی بعنوان دیگر محور برگزاری این کنفرانس تصریح کرد: طراحی محیط زیست و بهسازی منظر و فضای سبز متناسب با تغییرات اقلیمی، مدیریت و پایش آلودگی های زیست محیطی در مقیاس سیمای سرزمین و طراحی و مدیریت منظرهای شهری از دیگر محورهای برگزاری این کنفرانس علمی بین المللی می باشد.

رئیس نخستین کنفرانس بین المللی اکولوژی سیمای سرزمین افزود: مقالات ارائه شده به این کنفرانس در قالب مطالعات مربوط به پژوهش های انجام شده در اکوسیستم های مختلف طبیعی، نیمه طبیعی و شهری، شامل اکوسیستم های آبی (سواحل، دریا­ها، تالاب­ها، دریاچه های مصنوعی و...) و خشکی (مراتع، جنگل­ها و...) ارائه خواهد شد.

محبوبی در پایان از برگزاری کارگاه های تخصصی در زمینه اکولوژی سیمای سرزمین و با حضور اساتید برجسته از دانشگاه­های معتبرخارجی در حاشیه این کنفرانس خبر داد.

گفتنی است: متقاضیان شرکت در این کنفرانس می توانند تا پایان شهریور ماه به آدرس www.iale.iran.iut.ac.ir  مراجعه نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.