کدخبر:1448/920204

4 ارديبهشت 1392

نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس کاربردی در‎دانشگاه صنعتي اصفهان آغازبه کار کرد + گزارش تصویری
باحضور محققانی از سراسرکشور:
نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس کاربردی در‎دانشگاه صنعتي اصفهان آغازبه کار کرد + گزارش تصویری
نخستین کارگاه تخصصي مبانی، ساخت، مشخصه‌یابی وکاربردهاي نانو مغناطيس امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

دبیر این کارگاه علمی از ارایه 30 مقاله طی مدت دو روز برگزاری کارگاه خبر داد وگفت: این تعداد مقاله از میان 50 مقاله رسیده به دبیرخانه این کارگاه تخصصی مورد پذیرش قرار گرفته است.

دکتر سیدجواد هاشمی فر هدف از برگزاری این کارگاه را توسعه دانش نانو مغناطیس در راستای پیشرفت کشور در حوزه های جدید علم و فناوری وایجاد انگیزه و ترغیب پژوهشگران داخلی در این زمینه عنوان کرد و افزود: با توجه به پتانسیل های کاربردی نانو مغناطیس در تولید محصولات دانش بنیان و تولید فناوری های جدید، توسعه شاخه های این زمینه علمی،فرصت بسیار مناسبی جهت دستیابی به حوزه های جدید فناوری فراهم خواهد نمود.

مدیر قطب نانوفناوری کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به پیشتاز بودن این دانشگاه در حوزه نانو مغناطیس تصریح کرد: نخستین کارگاه تخصصی نانو مغناطیس کاربردی با حضور هشت تن از اساتید این زمینه علمی از 10 دانشگاه کشور و مؤسسه ماکس پلانک آلمان برگزار می شود.

عضو دیگر کمیته علمی نخستین کارگاه نانو مغناطیس کاربردی نیز با تأکید برکاربردهای متعدداین زمینه علمی گفت: در میان علوم مختلف، هم اینک علوم پزشکی بیشترین توجهات را به نانو مغناطیس معطوف داشته است.

دکتر حسین احمدوند افزود: در حال حاضر پژوهشگران دو موضوع مهم پزشکیِ "دارو رسانی هدفمند توسط نانو ذرات مغناطیسی" و"درمان سلول های سرطانی به وسیله گرمای مغناطیسی" را مورد پژوهش قرار می دهند.

وی اضافه کرد: ضبط مغناطیسی اطلاعات بر روی هارد دیسک های رایانه، میکرو الکترونیک و تراشه های پردازنده الکترونیک، از دیگر زمینه های کاربردی نانو مغناطیس محسوب می شود.

عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فعالیت چندین نفراز اعضای هیأت علمی این دانشکده در آزمایشگاه تحقیقاتی این دانشگاه بر روی نانو ذرات مغناطیس اکسیدی و لایه های نازک قرار گرفته در ابعاد نانو، اظهار امیدواری کرد که با توسعه این آزمایشگاه، زمینه پژوهش در حوزه های جدید نانو مغناطیس فراهم شود.

عضو کمیته علمی نخستین کارگاه نانو مغناطیس کاربردی در پایان افزود: در صورتی که این کارگاه مورد استقبال قرار گیرد و برآیند مثبتی داشته باشد از این پس به صورت سالانه و یا دو سال یک بار برگزار خواهد شد.

گفتنی است: نخستین کارگاه تخصصي مبانی، ساخت، مشخصه‌یابی وکاربردهاي نانومغناطيس، امروز وفردا و به همت قطب علمي نانوفناوري کاربردي دانشگاه صنعتي اصفهان و با همکاری انجمن فیزیک ایران در این دانشگاه برگزار می شود.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.