کدخبر:1501/911104

4 بهمن 1391

نخستین سمینارملی آنالیز هارمونیک وکاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد+ گزارش ویدئویی
با حضور محققان، استادان ودانشجویانی از سراسرکشور:
نخستین سمینارملی آنالیز هارمونیک وکاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد+ گزارش ویدئویی
با حضور محققان، دانشجویان و جمعی از اعضای هیئت علمی رشته ریاضی از دانشگاه های سراسرکشور، نخستین سمینار آنالیز هارمونیک وکاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

دبیر نخستین سمینارآنالیز هارمونیک وکاربردها درمراسم افتتاحیه این سمینار که در مجموعه تالارهای مفاخر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های عظیم محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسرکشور در حوزه های مختلف ریاضیات، دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان را برخوردار از بیشترین تنوع گرایش و تخصص ها ی ریاضی در سطح کشور عنوان کرد.

دکتر رسول نصر اصفهانی به جایگاه ویژه آنالیز هارمونیک وکاربردها در نقشه جامع علمی کشور اشاره وتصریح کرد: تعدد محققان این حوزه وسایر حوزه های مرتبط با آنالیز هارمونیک درکشور و نیزحجم قابل توجه فعالیت های صورت گرفته در این گرایش و زمینه های مرتبط با این بخش سبب شد تا به منظور هم افزایی وتقویت دیدگاه ها پیرامون آنالیز هارمونیک، پیشنهاد برگزاری این سمینار بصورت سالیانه ارائه شود.

وی افزود: با عنایت به پشتوانه علمی، پژوهشی و انسانی موجود در آنالیز هارمونیک در سطح کشور، انجمن ریاضی ایران نیز به خوبی حمایت خود را ازبرگزاری سمینار آنالیز هارمونیک وکاربردها بصورت سالیانه درکشور اعلام نموده است.

دبیر نخستین سمینار آنالیز هارمونیک وکاربردها به دریافت بیش از 200 مقاله توسط دبیرخانه این سمینار اشاره کرد وادامه داد: با عنایت به میانگین حضور قریب به 150 نفر در همایش های آنالیز ریاضی کشور این تعداد شرکت کننده در نخستین سمینار آنالیز هارمونیک وکاربردها عددی قابل توجه می باشد.

عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان  با بیان این که این تعداد مقاله از سوی محققان ریاضی از 70 دانشگاه از سراسر کشور ارائه شده است تصریح کرد: 50 مقاله منتخب در قالب سخنرانی طی دو روز برگزاری این سمینار ارائه خواهد شد.

نصر اصفهانی اظهارامیدواری کرد که با برگزاری این سمینار بصورت سالیانه وبا کیفیت مطلوب، زمینه های لازم به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده در بنیان گذاری سمینارآنالیز هارمونیک و اعتلای این گرایش از ریاضی بیش از پیش فراهم گردد.

در این مراسم همچنین رئیس انجمن ریاضی ایران به لزوم ارتباط بیش از پیش بخش های مختلف جامعه ریاضی کشور با یکدیگر تأکیدکرد وگفت: راه اندازی ده کمیته در شاخه های مختلف ریاضی ونیز تقویت بخش انتشارات بویژه در حوزه نشریات وتألیف کتب معتبر ریاضی درکشور از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور تقویت ارتباط محققان ودانشگاهیان رشته ریاضی در سراسرکشور می باشد.

دکتر محمد علی دهقان اضافه کرد: کمیته امور بین الملل و کمیته دانشجویی انجمن ریاضی ایران به منظور ارتباط بیش از پیش با محققان ایرانی مقیم کشورهای خارجی ونیز ارتباط با دانشجویان ریاضی سراسر کشور بویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین کمیته انفورماتیک این انجمن به منظور توسعه راهبردها در این حوزه در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد.

رئیس انجمن ریاضی ایران با بیان این که هم اینک ضعف محسوسی در حوزه ریاضیات در بخش های مختلف آموزشی کشور وجود دارد اضافه کرد: با عنایت به این موضوع و نیز اهمیت ریاضیات بعنوان یک علم بنیادین وزیرساخت سایر علوم درکشور، تشکیل کمسیون پیشبرد ریاضیات کشور در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران مورد تصویب قرارگرفته است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت ریاضیات در بخش های مختلف جامعه علمی کشور بویژه در سطوح عمومی ومقطع متوسطه ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری از ظرفیت علمی متخصصان گرایش های مختلف ریاضی از سراسر کشور، بسترهای لازم به منظور اخذ تصمیمات تخصصی در حوزه آموزش عالی کشور فراهم گردد.

همچنین دکتر علیرضا مدقالچی عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی و حجت الاسلام والمسلمین حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

با توجه به مصوبه کمیته علمی سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها به منظور تجلیل از یکی از شخصیت های برجسته علمی آنالیز هارمونیک در هردوره از برگزاری این سمینار، در این نشست وطی یک مراسم باشکوه از جایگاه علمی و خدمات ارزنده دکتر محمد علی پور عبدالله استاد ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد تجلیل بعمل آمد.

هدایای نفیس و لوح تجلیل از دکترپورعبدالله بعنوان یکی از شخصیت های برجسته آنالیز هارمونیک کشور و مؤلف و مترجم آثار متعدد علمی در این حوزه به دلیل کسالت ایشان و عدم امکان حضور در این مراسم به دکتر علیرضا مدقالچی به نمایندگی از این استاد برجسته ریاضی کشور اهداء شد.

در ادامه نیز تعدادی از دوستان وشاگردان این دانشمند متعهد ریاضی کشور به ذکر خاطرات و سخنانی از دوران تحصیل وتدریس ایشان پرداختند.

گفتنی است در نخستین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها که از امروز وبه مدت دو روز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود، ضمن بررسی آخرین یافته های علمی محققان این حوزه از سراسر کشور، نشست هم اندیشی راهبردی آنالیز هارمونیک به منظور تدوین راهکارها جهت نیل به اهداف حوزه آنالیز هارمونیک کشور و نیز نشست طرح 10 مسئله باز توسط کمیته علمی این سمینار برگزار خواهد شد.

گزارش تصویری...

گزارش ویدئویی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.