کدخبر:1058/920228

28 ارديبهشت 1392

نخستین آزمایشگاه لیزر و اپتیک دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد
همزمان با برگزاری مراسم روز پژوهش مکانیک:
نخستین آزمایشگاه لیزر و اپتیک دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد
مقارن با روز پژوهش مکانیک و با حضور هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان نخستین آزمایشگاه لیزر و اپتیک در دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه افتتاح شد.

این آزمایشگاه با هدف فراوری مواد با استفاده از لیزر، جوشکاری برشکاری و حکاکی روی سطح و ساخت افزودنی در فضایی به وسعت بیش از 30 متر مربع در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس شد.

اندازه گیری سیستم های برخوردار از قابلیت استفاده از اپتیک، سیستم های اسکن لیزری، سنسور های فیبرنوری و... از جمله امکانات ایجاد شده بر اساس تأسیس این آزمایشگاه در دانشگاه صنعتی اصفهان است که در اغلب آن ها هم اینک پروژه های فعالی در این دانشگاه در حال انجام می باشد.

همچنین این آزمایشگاه جهت تدریس درس" فرآوری مواد به کمک لیزر" در سطوح تحصیلات تکمیلی و نیز به منظور انجام فعالیت های پژوهشی دانشجویان در زمینه لیزر ایجاد شده است.

ارائه خدمات به دیگررشته های متقاضی بهره برداری از لیزرهمچون مهندسی مواد، فیزیک و... و نیز انجام پروژه های مرتبط با لیزر جهت متقاضیان خارج از دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر قابلیت های ایجاد شده بر اساس تأسیس این آزمایشگاه در دانشگاه صنعتی اصفهان است.

برای راه اندازی و تجهیز این آزمایشگاه بیش از دو میلیارد ریال از بودجه های پژوهشی دانشگاه ونیز پژوهانه اساتید فعال در این زمینه سرمایه گذاری شده است.

دیدگاه شما

افرین

با سلام
افرین به مرکز فناوری اطلاعات که این بستر مهم را برای سرورهای دانشگاه فراهم کرده است و افریت بر ازمایشگاه لینوکس و دانشجویان خوش

مخصوصا اقای مهندس سید امین حسینی

You voted 5. Total votes: 582

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.