کدخبر:1013/910303

3 خرداد 1391

با حضور ولفگانگ بورتشر اتریشی دراصفهان:
میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان از دوچرخه سوار اتریشی مجری پروژه Tripmarks
ولفگانگ بورتشردوچرخه سوار اتریشی مجری پروژه Tripmarks در ادامه سفرهای بین المللی خود، روز گذشته میهمان دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

این دوچرخه سوار اتریشی که از اسفند ماه سال گذشته ودر قالب یک پروژه علمی، فرهنگی بین المللی با نام Tripmarks سفر خود را از مبداء اینسبروگ اتریش آغاز نموده است، با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن یک اقامت سه روزه، با برخی مدیران ومتخصصان مهندسی کشاورزی این دانشگاه دیدارکرد.

بورتشرطی این سفر ودر طول یک سال از19کشور جهان از جمله ايتاليا، آلباني، تركيه، ايران، تركمنستان، ‌ازبكستان، تاجيكستان، قرقيزستان، چين، پاكستان، نپال، هند، لائوس،كامبوج و تايلند عبور نموده و مسافتی بالغ بر 20 هزار کیلومتر را رکاب خواهد زد.

در بخش هنری این پروژه، دوچرخه سوار اتریشی روزانه اثر چرخ دوچرخه خود را بعنوان نمادي از سفر (Tripmark) ، بر روی کاغذهایی با ابعاد 21در21 سانتیمتر و دارای شماره مسلسل و مختصات محل تهیه می نماید که در آن علاوه بر نقش حک شده رد چرخ دوچرخه، توضیحات مکتوب ميزبانان محلي نیز درج و ضبط می گردد.

وی تصمیم دارد با استفاده از این کاغذها، شامل 365 تريپ ماركس تهيه شده درطول این سفر یکساله نمایشگاهی را در اتریش و برخی کشورهای دیگر برپا نماید.

در بخش علمی این پروژه نیز ولفگانگ بورتشر مأموریت دارد تا در طول سفر خود، نمونه خاک هایی را بصورت روزانه جمع آوری و جهت انجام تحقیقات درگروه میکروبیولوژی خاک دانشگاه اینسبروگ اتریش تحویل این دانشگاه نماید.

قریب به 365 نمونه خاک جمع آوری شده در بخش علمی سفر این دوچرخه سوار که از 19 کشور با اقلیم ها وخاک های متفاوت جمع آوری خواهد شد، توسط یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اینسبروگ و به راهنمایی پروفسورHeribert Insam  سردبیر مجله بین المللی Applied Soil Ecology مورد بررسی میکروبیولوژیکی قرار خواهد گرفت.

ولفگانگ بورتشر طی اقامت سه روزه خود دراصفهان، ضمن دیدار با اعضاءگروه خاکشناسی وتعدادی از مدیران دانشکده کشاورزی و دفتر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان، پیرامون این سفر علمی هنری بویژه بخش علمی وتحقیقاتی آن به مذاکره پرداخت.

وی درگفتگو با خبرنگار دانشگاه صنعتی اصفهان با ابراز خرسندی از حضور در ایران ودانشگاه صنعتی اصفهان، ایرانیان را مردمانی بسیار مهمان نواز وخوش برخورد توصیف کرد وگفت: در مدت حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان، این مکان را شهری بزرگ، مدرن و برخوردار از محیطی مناسب و زیبا یافتم که از این بابت بسیار خوشحال هستم.

گفتنی است گزارش روزانه سفر این دوچرخه سوار اترشی در قالب پروژه علمی هنری Tripmarks در سایت اینترنتی این پروژه به آدرس www.tripmarks.at قابل مشاهده است.

سایر تصاویر

این یک تصویر است.
این یک تصویر است.
این یک تصویر است.
این یک تصویر است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.