کدخبر:1052/921129

29 بهمن 1392

مقاله مطالعات هيدروليك زيست محيطي عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان پراستنادترين مقاله بين المللي
براساس گزارش سايت علمي اسكوپوس:
مقاله مطالعات هيدروليك زيست محيطي عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي اصفهان پراستنادترين مقاله بين المللي
براساس گزارش اخیرسايت اسكوپوس، مقاله دكتر حسين افضلي مهرعضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، عنوان پر استنادترین مقاله مجله بین المللی International Journal of Sediment Research را به خود اختصاص داد.

دانشیار گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که این مقاله در جولاي سال 2009 در این مجله بين المللي انتشار یافته است گفت: در اين مقاله، اثر پوشش گياهي در حاشيه كانال ها بر توزيع سرعت جريان و مؤلفه هاي آشفتگي آن بر رودخانه هاي كوهستاني (شني) بررسي شده است.

افضلي مهرافزود: در تحقيقات خود به نتايج ارزشمندي در زمينه برآورد عوامل تشكيل دهنده ضريب زبري و مؤلفه هاي توزيع جهاني سرعت دست يافتیم كه در بهينه سازي پيش بيني عوامل كليدي مهندسي رودخانه و مديريت بهتر مالي منابع آب سودمند است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اين كه پر استناد شدن اين مقاله بعد از سال ها نشان مي دهد، موضوع براي محققان حوزه هيدرولوژي و مهندسي رودخانه هنوز هم تازه و جدي است افزود: تحقيقات ما توانسته است در پيشرفت پژوهش هاي بعد از خود نيز اثرگذار باشد.

افضلی مهر اضافه کرد: اين مقاله با همكاري پرفسور Dey عضو هيات علمي دانشگاه IIT كشور هندوستان نوشته شده است.

شایان ذکر است: دیگر مقاله این عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان درزمینه مطالعات هیدرولیک زیست محیطی که پیش از این جایزه مقاله برتر سال 2012 انجمن جهانی تحقیق در رسوب و فرسایش را به خود اختصاص داده بود، درجایگاه سه مقاله برتر این انجمن جهانی در سال 2013 قرار گرفت.

خبر مرتبط...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.