کدخبر:1546/901208

14 اسفند 1390

براساس گزارش سایت علمی الزیویر:
مقاله اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در بین پربازدیدترین مقالات مجله بین المللی Journal of Algebra
مقاله اعضای هیأت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان در بین پربازدیدترین مقالات مجله علمی بین المللی Journal of Algebra  قرار گرفت.

بر اساس گزارش سایت علمی الزیویر مقاله علمی با عنوان "Commutative Noetherian local rings whose ideals are direct sums of cyclic modules"  که توسط دكتر محمود بهبودي ودكتر عاطفه قرباني از اعضای هیأت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان وبا همراهی علي مرادزاده دانشجوی مقطع دکتری این رشته نگارش یافته است، جایگاه سوم پربازدیدترین مقالات مجله علمی Journal of Algebra  در فاصله سه ماهه نوامبر 2011 تا فوریه 2012 را به خود اختصاص داد.

مسأله مشخصه سازي حلقه هاي كوته از جمله مسائل باز ریاضی مطرح شده از سال 1935 میلادی تا کنون است که ریاضیدانانی چون كوته، كوهن و كاپلانسكي با حل این مسئله در حالت جابجايي نشان داده اند كه يك حلقه جابجايي، كوته است اگر و تنها اگر آرتيني وهر ايده آل از آن اصلي باشد.

در مقاله مذکور نخستین قدم ها بمنظور پاسخگویی به مسأله مشخص سازی حلقه هايي كه هر یک از ايده آل های چپ (راست) به صورت مجموع مستقيم مدول هاي دوري است برداشته شده است.

همچنین این مقاله پاسخی مستدل به سؤال مذکور در حالتي كه حلقه به صورت حاصلضرب متناهي از حلقه هاي موضعي نوتري جابجايي است ارائه نموده است.

گفتنی است حلقه كوته راست (چپ) حلقه اي است كه هر مدول راست(چپ) روي آن به صورت مجموع مستقيم مدول هاي دوري است .

شایان ذکر است این مقاله پیش از این نیز عنوان پنجم پربازدید ترین مقالات مجله Journal of Algebra در فاصله ماه های اکتبر تا دسامبر 2011 را به خود اختصاص داده بود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.