کدخبر:1543/910914

14 آذر 1391

معرفی ورونمایی از سه دستاورد پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری دانشگاه صنعتی اصفهان
در آستانه 16 آذر روز دانشجو:
معرفی ورونمایی از سه دستاورد پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری دانشگاه صنعتی اصفهان
در آستانه روزدانشجو وهفته پژوهش، طی مراسمی سه دستاورد پژوهشی پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی و از یک دستگاه ساخته شده توسط محققان این پژوهشکده رونمایی شد.

در این مراسم که عصر روز گذشته در سالن سمینار دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، دستگاه های طراحی وساخته شده توسط محققان پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری شامل دستگاه بازیابی انرژی حرارتی دودکش بخاری و سامانه ی خودکار شستشوی خوابگاهی معرفی وازدستگاه آزمون سایش دمای بالا رونمایی شد.

دستگاه آزمون سایش دمای بالا به منظور پیش ­بینی رفتار تریبولوژیکی مواد و آلیاژهای مهندسی در شرایط عملیاتی به کار می‌رود.

این دستگاه باسنجش و ارزیابی مقاومت به سایش و محاسبه ضریب اصطکاک مواد و آلیاژها، عمر قطعات را در حین سرویس به طور تقریبی پیش­ بینی می­کند.

دستگاه بازیابی انرژی دودکش بخاری دیگر دستگاه معرفی شده در این مراسم بود که به منظور افزایش بازدهی حرارتی سیستم های گرمایش خانگی و صنعتی طراحی وساخته شده است.

در این طرح دودکش بخاری به صورت بخشی از یک مدل پوسته و لوله در نظر گرفته شده است، به طوری که هوای گرم داخل لوله جریان داشته باشد و هوای سرد توسط دمنده ای با توان 22 وات به داخل پوسته دمیده شود.

محاسبات انجام شده روی گرمای خروجی از دودکش در دو حالت حضور و عدم حضور این دستگاه نشان داده است که با نصب این سیستم می توان حدود 200 وات انرژی از دودکش بخاری استحصال نمود که این مقدار معادل 31 درصد کل گرمای تلف شده در بخاری نمونه می باشد.

سیستم بازیابی انرژی حرارتی دودکش سامانه های گرمایشی که بعنوان یکی از طرح های ایده محورسال گذشته هسته مهندسی شیمی پژوهشکده شهید اعتباری دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا شده، به شماره 390100930 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.

سامانه ی خودکار شستشوی خوابگاهی دیگر دستگاه معرفی شده بود که توسط محققان این پژوهشکده بود و به منظور تجهیز خوابگاه های دانشجویی به سیستم مکانیزه شستشوی لباس طراحی وساخته شده است.

بر اساس این طرح که درکارگروه اتوماسیون و رباتیک پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان به انجام رسیده است، دانشجویان می توانند با خرید شارژ و وارد نمودن نام و رمزعبور، از برنامه های مختلف شستشوی این ماشین بهره برداری نمایند.

این طرح که در فراخوان ایده های مربوط به صرفه جویی انرژی در سطح دانشگاه بعنوان ایده برتر شناخته شد، نقش مهمی درکاهش مشکلات ناشی از شستشوی لباس در سطح خوابگاه ها ایفاء می نماید.

همچنین در این مراسم که با حضور دانشجویان وتعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد از گروه های دانشجویی فعال در پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است:پژوهشکده دانشجویی شهيد اعتباري بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتي اصفهان با هدف فراهم نمودن فرصت مدیریت در انجام پروژه های کاربردی و صنعتی برای دانشجویان، هدفمند سازی تحقیقات دانشگاهیان به سمت رفع نیازهای صنعتی و نیز سازمان دهی دانشجویان در فعالیت های گروهی با بهره گیری ازسه عضو هیئت علمی، 40 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 70 دانشجوی کارشناسی را در قالب 8 هسته تحقیقاتی مشغول فعالیت می باشد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.