کدخبر:0937/910808

8 آبان 1391

مسایل اقتصادی ماه های اخیر کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان بررسی شد
با حضور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:
مسایل اقتصادی ماه های اخیر کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان بررسی شد
نشست بررسی مسایل اقتصادی ماه های اخیر کشور و آسیب شناسی اقتصاد مقاومتی با حضور حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این نشست که با استقبال دانشجویان این دانشگاه همراه بود، موضوعاتی چون نوسانات نرخ ارز واقدامات مسئولین کشور برای حل این مشکل،آثار ناشی از تورم و راهکارهای ساماندهی بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، اصلاح ساختاری را مهمترین شاخصه این نوع اقتصاد برشمرد وگفت: اقتصاد مردمی و مقاومت در پیشبرد برنامه های اقتصادی از دیگرشاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

فولادگر اختلاف مجلس و دولت در مسائل اقتصادی را اختلاف نظر در نحوه اجرایی کردن قوانین دانست و تأکید کرد: هر یک از قوای سه گانه در مشکلات اقتصادی اخیر می توانستند بهتر عمل نمایند که نقش دولت با توجه به در اختیار داشتن امور اجرایی کشور در این مقوله بسیار بیشتر بوده است.

وی شرایط فعلی اقتصاد کشور با توجه به افزایش حجم تحریم ها طی سال های گذشته را بسیار حساس خواند وافزود: با مدیریت صحیح و تلاش در جهت انجام وظایف، ضمن پشت سر گذاردن این موقعیت حساس امکان بهره مندی از فرصت ها در جهت دستیابی به آینده ای روشن و مقتدارنه برای ایران اسلامی فراهم خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اقتصاد متکی بر فروش نفت را یکی از آسیب های جدی سیستم اقتصادی کشور برشمرد و گفت: مشکلات ساختاری اقتصاد ما  در تحریم ها نمایان می شود و این امر حاکی از آن است که باید ارزآوری متکی بر فروش نفت را کاهش دهیم.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر کشور در بخش علم و فناوری طی سالیان گذشته افزود: با توجه به پتانسیل های فراوان در این زمینه می توانیم در سال های آتی به جایگاه های بالاتری دست یابیم.

فولادگر ادامه داد : مسئله هسته ای به هیچ وجه مشکل اساسی دشمنان انقلاب اسلامی با ما نیست و اگر این مسئله نیز حل شود آنها مشکلات دیگری را مطرح خواهند نمود و دشمنی های آنان با ایران اسلامی بر سر استقلال خواهی و عزت طلبی ملت ایران است.

وی در ادامه یکی از اصلی ترین دلایل گرانی های اخیر را مشکلات موجود درحمایت از تولید ملی عنوان کرد وگفت: مدیریت ناصحیح در اختصاص ارز به تمام کالای مصرفی و غیر مصرفی و وجود مشکلاتی در مدیریت بانک مرکزی بعنوان بزرگترین و موثرترین متولی اقتصادی کشور از جمله دلایل داخلی مشکلات بوجود آمده در اقتصاد کشور می باشد.

فولادگر حمایت همه جانبه از تولید ملی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست و افزود: با تکیه بر اقتصاد و محصولات دانش بنیان، تجاری سازی علوم مختلف، بهینه سازی مصرف انرژی و در نهایت حمایت از تولیدگران داخلی می توان بر مشکلات موجود غلبه نمود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دوم این نشست ضمن پاسخگویی به سؤالات دانشجویان پیرامون مسائل اقتصادی کشور، به انتقادات مطرح شده از عملکرد مجلس شورای اسلامی نیز پاسخ داد.

شایان ذکر است این نشست به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.