کدخبر:0836/911118

18 بهمن 1391

مسابقات ملی بتن سبک  و بتن مقاوم واقتصادی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
با اعلام تمدید مهلت ثبت نام تا پایان بهمن ماه:
مسابقات ملی بتن سبک و بتن مقاوم واقتصادی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
با تمدید مهلت ثبت نام ششمين دوره مسابقات ملی بتن سبک ودومين دوره مسابقات ملی بتن مقاوم اقتصادی، این مسابقات به میزبانی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

عضو کمیته برگزاری این دوره از مسابقات با اعلام خبرفوق گفت: با عنایت به سوابق و توانمندی های ارزنده دانشگاه صنعتی اصفهان در رشته مهندسی عمران بویژه زمینه بتن وپس از برگزاری موفق پنج دوره از مسابقات ملی بتن سبک دانشجویی به میزبانی دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و تهران، ششمین دوره این مسابقات اسفند ماه سال جاری وفروردین ماه سال آینده ودر دومرحله در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دکتر محمدرضا افتخار به تقارن زمان برگزاری این دوره از مسابقات با دومین دوره مسابقات ملی بتن مقاوم اقتصادی اشاره کرد وافزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد تا این دو مسابقه بطور همزمان و با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان با شهرداری و سازمان نظام مهندسی اصفهان به منظور برگزاری این مسابقات تصریح کرد: تعامل علمی وپژوهشی میان این دانشگاه و دو دستگاه مذکور بعنوان اصلی ترین متولیان طرح های عمرانی شهر واستان اصفهان، بستری مناسب به منظور غنابخشی به این مسابقات وکاربردی نمودن نتایج آن ها فراهم می نماید.

وی افزایش خلاقيت و پويايی در شرکت کنندگان ودانشجویان مهندسی عمران در حوزه تحقیقاتی بتن را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات بیان کرد واظهار داشت: شرکت کنندگان در این مسابقات ضمن حضور در یک رقابت علمی وعملی سالم وخلاقانه، نتایجی ارزشمند به منظور بهره گیری در شرایط کاربردی را به برگزارکنندگان ارائه خواهند نمود.

عضو کمیته برگزاری این دوره از مسابقات ملی بتن سبک وبتن مقاوم واقتصادی با بیان این که این مسابقات در سه گروه متفاوت برگزار می شود گفت: گروه نخست این مسابقات باعنوان " بتن سبک سازه ای خود متراکم اقتصادی" با عنایت به اهمیت ویژه سبک سازی ساختمان ها درکاهش نيروهای جانبی زلزلة برگزار خواهد شد.

افتخار افزود: این گروه از مسابقات ضمن توجه به طرح اختلاط مناسب واقتصادی، با رویکرد برخورداری از مقاومت های سازه ای لازم و فاقد نیاز به ويبره کردن است تا بتن تهیه شده بتواند به راحتی و تحت وزن خود، تمامی زوايای قالب و نیز اطراف آرماتورها را پوشش دهد.

وی با اشاره به ویژگی های گروه دوم این مسابقات تحت نام " بتن سبک غير سازه ای اقتصادی" اضافه کرد: در این گروه که با هدف سبک سازی ساختمان ها با توجه به حداقل مقاومت مصالح مصرفی برگزار می شود، نتایج مسابقات می تواند برای پوشش کف سازی ها مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان رقابت در ساخت "بتن مقاوم اقتصادی" را سومین گروه از این مسابقات عنوان کرد وافزود: دراین گروه ساخت وطرح اختلاط بتن با بهره گیری از مصالح متداول و معمول اوليه و با برخورداری از مقاومت مطلوب وحداقل هزينه ممکن بعنوان هدف گذاری اصلی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان این که این مسابقات در دو مرحله در اسفند سال جاری وفروردین سال آینده برگزار می شود تصریح کرد: در مرحله نخست، تیم های شرکت کننده ضمن ساخت وآزمايش طرح های مختلف اختلاط بتن، نمونه هایی از بهترین طرح های خود را به منظور داوری وکسب امتیاز ارائه خواهند کرد.

افتخار راه یافته گان به مرحله دوم را تیم های برخوردار از بیشترین امتیاز در مرحله نخست عنوان کرد وافزود: در این مرحله ابتدا تيم های برگزيده، نسبت به ساخت نمونه های پيشنهادی خود، بصورت حضوری اقدام و پس از آن نمونه های ساخته شده طی 10روز وبر مبنای دستورالعمل مسابقات در دانشگاه صنعتی اصفهان عمل آوری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مرحلة دوم این مسابقات که اواخر فروردين سال آینده برگزار خواهد شد ضمن انجام آزمایش نهایی نمونه ها، برگزیدگان هر بخش معرفی و تجلیل خواهند شد.

عضو کمیته برگزاری ششمين دوره مسابقات ملی بتن سبک ودومين دوره مسابقات ملی بتن مقاوم اقتصادی با اشاره به برنامه های جانبی پیش بینی شده طی زمان برگزاری این رقابت ها، از برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای تحقیقاتی وتولیدی در حوزه مهندسی عمران ونیز سخنرانی های علمی توسط اساتید برجسته کشور و مرتبط با موضوع رقابت ها در حاشیه این مسابقات خبر داد.

شایان ذکر است علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر وثبت نام در این مسابقات می توانند تا پایان بهمن ماه به سایت beton.isfahan.i مراجعه نمايند.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.